Children's language development and communication 2, Basic literacy learning, 15 credits

Barns språkliga utveckling och kommunikation 2, Grundläggande läs- och skrivlärande, 15 hp

970G15

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Director of studies or equivalent

Lotta Holme
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 4 (Spring 2013) Swedish

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Benckert, Susanne, Håland, Pia & Wallin, Karin (2008). Flerspråkighet i förskolan: ett referens och metodmaterial. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling Björklund, Elisabeth (2008). Att erövra litteracitet: små barns kommunikativa möten med berättande, bilder, text och tecken i förskolan. Diss. Göteborg: Göteborgs universitet, 2009 Bryman, Alan (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber Dominković, Kerstin, Eriksson, Yvonne & Fellenius, Kerstin (2006). Läsa högt för barn. Lund: Studentlitteratur Doverborg, Elisabet & Pramling Samuelsson, Ingrid (2012). Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse. Stockholm: Liber Ehri, Linnea (2001). Phonemic awareness instruction helps children learn to read: Evidence from the National Reading Panel's meta‐analysis. Reading Research Quarterly, v36 n3 p250-87 Einarsson, Charlotta & Hammar Chiriac, Eva (2002). Gruppobservationer: teori och praktik. Lund: Studentlitteratur Elm Fristorp, Annika & Lindstrand, Fredrik (2012). Design för lärande i förskolan, Norstedts, Stockholm Fast, Carina (2011). Att läsa och skriva i förskolan. Lund: Studentlitteratur Hagtvet, Bente Eriksen (2004). Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern. Stockholm: Natur och kultur Hagtvet, Bente Eriksen (2006). Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern. Stockholm: Natur och kultur Hartman, Sven G. (2003). Skrivhandledning för examensarbeten och rapporter. Stockholm: Natur och kultur Liberg, Caroline (2006). Hur barn lär sig läsa och skriva. Lund: Studentlitteratur Sterner, Görel & Lundberg, Ingvar (2010). Före Bornholmsmodellen: språklekar i förskolan. Stockholm: Natur & kultur Skolverket (2010). Läroplan för förskolan Lpfö 98 Reviderad 2010. Stockholm: Fritzes

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.