Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Children's language development and communication 2, Basic literacy learning, 15 credits
Barns språkliga utveckling och kommunikation 2, Grundläggande läs- och skrivlärande, 15 hp
970G15
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Magnus JanssonDirector of studies or equivalent
Lotta HolmeECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 4 (Spring 2016) | Swedish |
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Björklund, Elisabeth (2008). Att erövra litteracitet: små barns kommunikativa möten med berättande, bilder, text och tecken i förskolan. Diss. Göteborg: Göteborgs universitet, 2009
Bryman, Alan (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber
Damber, Ulla, Nilsson, Jan & Ohlsson, Camilla (2013). Litteraturläsning i förskolan. Lund: Studentlitteratur
Doverborg, Elisabet & Pramling Samuelsson, Ingrid (2012). Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse. Stockholm: Liber
Ehri, Linnea, Nunes, Simone, Willows, Dale M, Schuster, Barabara, V., Zadeh, Zohreh Y. & Shanahan, Timothy (2001). Phonemic awareness instruction helps children learn to read: Evidence from the National Reading Panel's meta‐analysis. Reading Research Quarterly, v36 n3 p250-87
Fast, Carina (2011). Att läsa och skriva i förskolan. Lund: Studentlitteratur
Hagtvet, Bente Eriksen (2004). Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern. Stockholm: Natur och kultur
Hagtvet, Bente Eriksen (2006). Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern. Stockholm: Natur och kultur
Hartman, Sven G. (2003). Skrivhandledning för examensarbeten och rapporter. Stockholm: Natur och kultur
Liberg, Caroline. (2008). Läs- och skrivutveckling och ett utökat läraruppdrag
http://www.ep.liu.se/ecp/032/004/ecp0832004.pdf
Sterner, Görel & Lundberg, Ingvar (2010). Före Bornholmsmodellen: språklekar i förskolan. Stockholm: Natur & kultur
Skolverket (2010). Läroplan för förskolan Lpfö 98 Reviderad 2010. Stockholm: Fritzes
Skolverket (2013). Flera språk i förskolan – teori och praktik. Stockholm: Fritzes
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.