Children's language development and communication 2, Basic literacy learning, 15 credits

Barns språkliga utveckling och kommunikation 2, Grundläggande läs- och skrivlärande, 15 hp

970G15

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Magnus Jansson

Course coordinator

Magnus Jansson, Annika Mindedal

Director of studies or equivalent

Margareta Engvall
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 4 (Spring 2018) 201814-201823 Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande
Code Name Scope Grading scale
UPS1 Thesis 11 credits U, G, VG
OPP1 Opponent 1 credits U, G
OBL1 Mandatory part 0 credits D
GRE1 Presentation of creative work 3 credits U, G
Bergöö, K. & Jönsson, K. (2012). Glädjen i att förstå: språk- och textarbete med barn. Lund: Studentlitteratur. Björklund, E. (2008). Att erövra litteracitet: små barns kommunikativa möten med berättande, bilder, text och tecken i förskolan. Diss. Göteborg: Göteborgs universitet, 2009 Bryman, A. (2011). Samhällsvetenskapliga metoder. Malmö: Liber Damber, U., Nilsson, J. & Ohlsson, C. (2013). Litteraturläsning i förskolan. Lund: Studentlitteratur Doverborg, E. & Pramling Samuelsson, I. (2012). Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse. Stockholm: Liber Ehri, L., Nunes, S., Willows, D. M, Schuster, B., V., Zadeh, Z. Y. & Shanahan, T. (2001). Phonemic awareness instruction helps children learn to read: Evidence from the National Reading Panel's meta‐analysis. Reading Research Quarterly, v36 n3 p250-87 Hagtvet, B. E. (2004). Språkstimulering. D. 1, Tal och skrift i förskoleåldern. Stockholm: Natur och kultur Hagtvet, B. E. (2006). Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern. Stockholm: Natur och kultur Skolverket (2016a). Läroplan för förskolan Lpfö 98 Reviderad 2016. Stockholm: Fritzes https://www.skolverket.se/publikationer?id=2442 Skolverket (2016b). Förskoleklassen – ett kommentarmaterial till läroplanens tredje del. Mölnlycke: Elmanders https://www.skolverket.se/publikationer?id=3719 Skolverket (2017). Läroplan grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 Reviderad 2017. Stockholm: Fritzes https://www.skolverket.se/publikationer?id=3813 Artiklar från Lärportalen: https://larportalen.skolverket.se/#/ Fast, C. (2017a). Börja i barnens erfarenheter. Fast, C. (2017b). Barns tidiga skrivande. Forsberg Ahlcrona, M. (2017). Estetik och kreativ kommunikation. Hultgren, F. & Johansson, M. (2017). Läsmiljö och läsande förebilder i förskolan. Håland Anveden, P. (2017a). Språkutvecklande arbetssätt. Håland Anveden, P. (2017b). Interkulturellt förhållningssätt och nyanlända barn. Kultti, A. (2017). Undervisning för språklärande. Pihlgren S, A. (2017a). Berätta. Pihlgren S, A. (2017b). Högläsning. Pihlgren S, A. (2017c). Samtala om texter. Referenslitteratur: Hartman, S. G. (2003). Skrivhandledning för examensarbeten och rapporter. Stockholm: Natur och kultur Schött, K., Hållsten, S., Moberg, B. & Strand, H. (2015). Studentens skrivhandbok. Stockholm: Liber

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.