Preschool education 5, Preschool educational content and objectives in relation to children II, 4.5 credits

Förskolepedagogik 5, Förskolans pedagogiska innehåll och mål i relation till barns utveckling och livsvillkor II, 4.5 hp

970G17

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Katarina Elfström Pettersson

Course coordinator

Katarina Elfström Pettersson

Director of studies or equivalent

Birgitta Plymoth
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 5 (Autumn 2018) 201839-201841 Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Obligatorisk Kurslitteratur ht 2017 Börjesson, M. & Palmblad, E. (2003). Problembarnets århundrade. Stockholm. Carlssons bokförlag. Epson, J.M. (2015) Atypical Child development in Context. Second Edition. Palgrave Förskolan nr 6 2016, Tema Nya Möten, Lärarförbundet: http://www.lararnasnyheter.se/forskolan/2016/08/09/tema-nyanlanda http://forskolan.se/alla-ar-nyanlanda-pa-sitt-satt/ http://forskolan.se/har-har-spraken-huvudrollen/ http://forskolan.se/barn-har-ofta-behov-av-att-beratta/ http://forskolan.se/hitta-ratt-forhallningssatt/ Johansson, T.; Lindgren, S. & Hellman, A. (2013). Nya uppväxtvillkor. Stockholm: Liber Lunneblad, Johannes (2013). Tid att bli svensk: En studie av mottagandet av nyanlända barn och familjer i den svenska förskolan. Nordic Early Childhood Education Research Journal, Vol 6, nr. 8, s. 1-14 Skaremyr, E. (2014). Nyanlända barns deltagande i språkliga händelser i förskolan. Licentiatavhandling Karlstad : Karlstads universitet, 2014. Karlstad. Finns på http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:731630/FULLTEXT01.pdf Skolverket (2016). Läroplan för förskolan, Lpfö 98. Egenvald vetenskaplig artikel relaterad till den avslutande examinerande rapporten tillkommer. Referenslitteratur Trawick-Smith, J. (2010, 2012, 2013). Early childhood development. A multicultural perspective. (5th ed.) Upper Saddle River, New Jersey: Merril. Obligatorisk Kurslitteratur 970G17 ht 2018 Eidevald, C. (2016) Förskolan – en trygg plats för barn och pedagoger? Malmö: Gleerups Empson, J.M. & Walker, A. (2015). Atypical child development in context. (2. ed.) Basingstoke: Palgrave Macmillan. Farrell, A. & Pramling Samuelsson, I. (2018) Mångfald i tidiga åldrar. Lund: Studentlitteratur Johansson, T.; Lindgren, S. & Hellman, A. (2013). Nya uppväxtvillkor. Stockholm: Liber Lunneblad, Johannes (2013). Tid att bli svensk: En studie av mottagandet av nyanlända barn och familjer i den svenska förskolan. Nordic Early Childhood Education Research Journal, Vol 6, nr. 8, s. 1-14 Skolverket (2016). Läroplan för förskolan Lpfö 98 (Reviderad 2016). Stockholm: Skolverket. Skolverket (2017). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (Reviderad 2017). Stockholm: Skolverket Egenvald vetenskaplig artikel relaterad till den avslutande examinerande rapporten tillkommer. Referenslitteratur Dalgren, S. (2012) Att göra det annorlunda normalt – interkulturell förskolepedagogik i praktiken I K. Goldstein-Kyaga, M. Borgström & T. Hübinette. Den interkulturella blicken i pedagogik. Inte bara goda föresatser. Huddinge: Södertörns högskola. https://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:534554/FULLTEXT01.pdf Trawick-Smith, J. (2010, 2012, 2013). Early childhood development. A multicultural perspective. (5th ed.) Upper Saddle River, New Jersey: Merril. Övrigt Förskolan nr 6 2016, Tema Nya Möten, Lärarförbundet: http://www.lararnasnyheter.se/forskolan/2016/08/09/tema-nyanlanda http://forskolan.se/alla-ar-nyanlanda-pa-sitt-satt/ http://forskolan.se/har-har-spraken-huvudrollen/ http://forskolan.se/barn-har-ofta-behov-av-att-beratta/ http://forskolan.se/hitta-ratt-forhallningssatt/ Christians Eidvalds föreläsning från 2016, 1 timme 13 min: Närhet, omsorg och övergrepp - normer om kvinnligt och manligt i förskolan https://www.youtube.com/watch?v=H6uPkEtpQOg

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.