Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 7, Evaluation and Preschool Development, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Utvärdering och utveckling av förskolans verksamhet, 7.5 hp
970G23
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 6 (Spring 2014) | Swedish |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Karlsson, Ove (2000). Praktikbaserad utvärdering i förskola och fritidshem, Utbildning & Demokrati, 9(2), 87-107.
Lärarförbundet & LR (2009) Vi värderar kvalitet – om självvärdering och lärares utvecklingsarbete. Stockholm: Lärarförbundet.
Löfdahl, Annica; Franzén, Karin & Hjalmarsson, Maria (2014). Förskollärarens metod och vetenskapsteori. Stockholm: Liber. (Del 4)
Rönnerman, Karin (1998) Utvecklingsarbete – en grund för lärares lärande. Lund: Studentlitteratur AB. (Finns som e-bok (2011)).
Rönneman, Karin (2013). Kvalitetsarbete i förskolan belyst genom tre ledningsnivåer Pedagogisk forskning i Sverige (3-4).
Sandberg, Bo & Faugert, Sven (2007). Perspektiv på utvärdering. Lund: Studentlitteratur.
Skolverket (2005) Kvalitet i förskolan. Allmänna råd och kommentarer Stockholm: Fritzes förlag (Finns på Skolverkets hemsida)
Skolverket (2005) Kvalitetsredovisning Allmänna råd och kommentarer. Stockholm: Fritzes förlag (Finns på Skolverkets hemsida)
Skolverket (2010b). Läroplan för förskolan, Lpfö 98. Stockholm: Fritzes förlag. (Finns på Skolverkets hemsida).
+ Egenvald litteratur (artikel)
Referenslista
Eidevald, Christian (2013). Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: hallå, hur gör man?. Stockholm: Liber.
Eriksson, Bengt, G. & Karlsson, Per-Åke (2008). Att utvärdera välfärdsarbete. Stockholm: Gothia förlag.
Löfdahl, Annika & Pérez Prieto, Héctor (2009b). Between control and resistance: Planning and evaluation texts in the Swedish preschool. Journal of Education Policy 4(24), 293-408.
Löfdahl, Annika & Pérez Prieto, Héctor (2009a). Institutional narratives within the performative preschool in Sweden: ‘If we write that we’re no good, that’s no good publicity’. Early Years 3(29), 261-270.
Sheridan, Sonja; Giota, Joanna; Han You-Me; & Kwon, Jeong-Yoon (2009). A cross-cultural study of preschool quality in South Sweden: ECERS evaluations. Early Childhood Research Quarterly, 24(2), 142-156.
Vedung, Evert (2009). Utvärdering i politik och förvaltning. Lund: Studentlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.