Educational Sciences 7, Evaluation and Preschool Development, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Utvärdering och utveckling av förskolans verksamhet, 7.5 hp

970G23

The course is disused. Replaced by 970A05.

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 6 (Spring 2014) Swedish

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Karlsson, Ove (2000). Praktikbaserad utvärdering i förskola och fritidshem, Utbildning & Demokrati, 9(2), 87-107. Lärarförbundet & LR (2009) Vi värderar kvalitet – om självvärdering och lärares utvecklingsarbete. Stockholm: Lärarförbundet. Löfdahl, Annica; Franzén, Karin & Hjalmarsson, Maria (2014). Förskollärarens metod och vetenskapsteori. Stockholm: Liber. (Del 4) Rönnerman, Karin (1998) Utvecklingsarbete – en grund för lärares lärande. Lund: Studentlitteratur AB. (Finns som e-bok (2011)). Rönneman, Karin (2013). Kvalitetsarbete i förskolan belyst genom tre ledningsnivåer Pedagogisk forskning i Sverige (3-4). Sandberg, Bo & Faugert, Sven (2007). Perspektiv på utvärdering. Lund: Studentlitteratur. Skolverket (2005) Kvalitet i förskolan. Allmänna råd och kommentarer Stockholm: Fritzes förlag (Finns på Skolverkets hemsida) Skolverket (2005) Kvalitetsredovisning Allmänna råd och kommentarer. Stockholm: Fritzes förlag (Finns på Skolverkets hemsida) Skolverket (2010b). Läroplan för förskolan, Lpfö 98. Stockholm: Fritzes förlag. (Finns på Skolverkets hemsida). + Egenvald litteratur (artikel) Referenslista Eidevald, Christian (2013). Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: hallå, hur gör man?. Stockholm: Liber. Eriksson, Bengt, G. & Karlsson, Per-Åke (2008). Att utvärdera välfärdsarbete. Stockholm: Gothia förlag. Löfdahl, Annika & Pérez Prieto, Héctor (2009b). Between control and resistance: Planning and evaluation texts in the Swedish preschool. Journal of Education Policy 4(24), 293-408. Löfdahl, Annika & Pérez Prieto, Héctor (2009a). Institutional narratives within the performative preschool in Sweden: ‘If we write that we’re no good, that’s no good publicity’. Early Years 3(29), 261-270. Sheridan, Sonja; Giota, Joanna; Han You-Me; & Kwon, Jeong-Yoon (2009). A cross-cultural study of preschool quality in South Sweden: ECERS evaluations. Early Childhood Research Quarterly, 24(2), 142-156. Vedung, Evert (2009). Utvärdering i politik och förvaltning. Lund: Studentlitteratur.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.