Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Preeschool Education 2, Play, learning and aesthetic activities in preschool, 4.5 credits
Förskolepedagogik 2, Lek, lärande och estetisk verksamhet i förskolan, 4.5 hp
970G29
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 2 (Spring 2017) | 201709-201711 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Asplund Carlsson, M. & Pramling Samuelsson, I (2008) Från görande till lärande och förståelse. En studie av lärares lärande inom estetik. Nordisk barnehageforskning 1 (1), 41–51
Bruce, B (2010) Lek och språk, i B. Riddersporre & S. Persson (Red.), Utbildningsvetenskap för förskolan (s. 101-120), Stockholm; Natur och Kultur.
Holmgren-Lind, Lotta E. Ch. (2007). Pedagogiskt drama: i skärningspunkten mellan teaterkonst och estetisk praktik. Lic.-avh. Linköping: Linköpings universitet, 2007
Lillemyr, O. F. (2013). Lek på allvar – en spännande utmaning. Stockholm: Liber.
Löfdahl, A. (2004). Förskolebarns gemensamma lekar: mening och innehåll. Lund: Studentlitteratur
Nordin-Hultman, E. (2004). Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande. (1. uppl.) Stockholm: Liber.
Pramling Samuelsson, I. & Asplund Carlsson, M. (2003). Det lekande lärande barnet: i en utvecklingspedagogisk teori. (1. uppl.) Stockholm: Liber.
Pramling Samuelsson, I. & Tallberg Broman, I. (2013). Barndom, lärande och ämnesdidaktik. Lund Studentlitteratur.
Skolverket (2010). Läroplan för förskolan Lpfö 98. ([Ny, rev. utg.]). Stockholm: Skolverket.
Smidt, S. (2010). Vygotskij och de små och yngre barnens lärande. Lund: Studentlitteratur.
Tellgren, B. (2004). Förskolan som mötesplats: barns strategier för tillträden och uteslutningar i lek och samtal. Licentiatavhandling Örebro Universitet, Pedagogiska institutionen.
Tullgren, C. (2003). Den välreglerade friheten: att konstruera det lekande barnet. Doktorsavhandling. Malmö högskola, Lärarutbildningen.
Øksnes, M. (2011). Lekens flertydighet: om barns lek i en institutionaliserad barndom. (1. uppl.) Stockholm: Liber
Änggård, E. (2006) Barn skapar bilder i förskolan. Lund: Studentlitteratur (Finns som avhandling från 2004 i elektronisk form: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:20796/FULLTEXT01.pdf
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.