Educational science: The societal role of preschool, general didactics and the task of democracy, 13.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna: Förskolans samhälleliga roll, allmändidaktik och det demokratiska uppdraget, 13.5 hp

970G32

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 1 (Autumn 2016) Swedish

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Björk-Willén, Polly, Gruber, Sabine & Puskás Tünde (red) (2013) Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Liber. Stockholm Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2015) Respekt för lärarprofessionen. Om lärares yrkesspråk och yrkesetik. Liber: Stockholm. Elvstrand, Helene (2009). Delaktighet i skolans vardagsarbete. (Linköping studies in education and psychology, 144) Linköping: Linköpings universitet. Kap 2, Finns som Pdf fil via biblioteket. Engdahl, Ingrid & Ärleman Hagsér, Eva. (2015) Att blir förskollärare. Mångfacetterad komplexitet. Liber: Stockholm. Johansson, E. & Pramling Samuelsson, I. (red.) (2003 eller senare) Förskolan: barns första skola! Lund: Studentlitteratur Lindström, G. & Pennlert, L-Å. (2009) Undervisning i teori och praktik. En introduktion i didaktik. Fundo Förlag. (s. 1-75) Taguchi, Hillevi Lenz, Linnéa Bodén & Kajsa Ohrlander (2011) En rosa pedagogik – jämställdhetspolitiska utmaningar. Liber. Riddarsporre, Bim & Persson, Sven (2010) Utbildningsvetenskap för förskolan. Stockholm: Natur och Kultur Sandin, Bengt & Sundkvist, Maria (2014) Barn, barndom och samhälle – svensk utbildningshistoria. Gleerups: Malmö Skolverket (2010) Läroplan för förskolan. Skolverket: Stockholm. (Kan hämtas på Skolverkets hemsida) Thornberg, Robert & Johansson, Eva (2014) Värdepedagogik. Etik och demokrati i skola och förskola. Liber: Stockholm Förutom den obligatoriska litteraturen tillkommer valfri litteratur som studenten väljer utifrån ämne för fördjupningsuppgift (hemtentamen och konferensuppgift).

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.