Children's Language Development and Communication 1, Language as Form, Interactive Resources and Mediating Tools, 12 ECTS Credits, 12 credits

Barns språkliga utveckling och kommunikation 1, Språk som form, interaktivt medel och medierande redskap, 12hp, 12 hp

970G40

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 3 (Autumn 2017) Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Björk-Willén, P., Gruber, S. & Puskás, T. (red.) (2013). Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. (1. uppl.) Stockholm: Liber. Kap. 3-5. Bruce, B., Ivarsson, U., Svensson, A. & Sventelius, E. (2016). Språklig sårbarhet i förskola och skola: barnet, språket och pedagogiken. (Upplaga 1). Lund: Studentlitteratur. Kap. 1-4. Eidevald, C. (2009). Det finns inga tjejbestämmare: att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek. Diss. Jönköping. Sid. 145-161. Gjems, L. (2011). Barn samtalar sig till kunskap. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur. Kap. 3. Gjems, L. (2011). Why explanations matter: a study of co-construction of explanations between teachers and children in everyday conversations in kindergarten. European Early Childhood Education Research Journal, 19(4), 501-513. Hoff, E. (2006). How social contexts support and shape language development. Developmental Review, 26(1), 55-88. Kultti, A. (2014). Mealtimes in Swedish preschools: pedagogical opportunities for toddlers learning a new language. Early years, 34(1), 18-31. Riddersporre B. och Bruce B. (red). (2014). Berättande i förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Kap. 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 12. Skolverket (2013). Flera språk i förskolan – teori och praktik. Stockholm: Fritzes. Svensson, A-K. (2009). Barnet, språket och miljön. Lund: Studentlitteratur. Kap. 1-4. OBS! Utöver den obligatoriska litteratur som anges här tillkommer 1-2 valbara texter i samband med kursens didaktiska moment samt ytterligare 1 skönlitterär titel.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.