Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Children's Language Development and Communication 1, Language as Form, Interactive Resources and Mediating Tools, 12 ECTS Credits, 12 credits
Barns språkliga utveckling och kommunikation 1, Språk som form, interaktivt medel och medierande redskap, 12hp, 12 hp
970G40
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 3 (Autumn 2017) | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGDepartment
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Björk-Willén, P., Gruber, S. & Puskás, T. (red.) (2013). Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. (1. uppl.) Stockholm: Liber. Kap. 3-5.
Bruce, B., Ivarsson, U., Svensson, A. & Sventelius, E. (2016). Språklig sårbarhet i förskola och skola: barnet, språket och pedagogiken. (Upplaga 1). Lund: Studentlitteratur. Kap. 1-4.
Eidevald, C. (2009). Det finns inga tjejbestämmare: att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek. Diss. Jönköping. Sid. 145-161.
Gjems, L. (2011). Barn samtalar sig till kunskap. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur. Kap. 3.
Gjems, L. (2011). Why explanations matter: a study of co-construction of
explanations between teachers and children in everyday conversations in kindergarten. European Early Childhood Education Research Journal, 19(4), 501-513.
Hoff, E. (2006). How social contexts support and shape language development. Developmental Review, 26(1), 55-88.
Kultti, A. (2014). Mealtimes in Swedish preschools: pedagogical opportunities for toddlers learning a new language. Early years, 34(1), 18-31.
Riddersporre B. och Bruce B. (red). (2014). Berättande i förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Kap. 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 12.
Skolverket (2013). Flera språk i förskolan – teori och praktik. Stockholm: Fritzes.
Svensson, A-K. (2009). Barnet, språket och miljön. Lund: Studentlitteratur. Kap. 1-4.
OBS! Utöver den obligatoriska litteratur som anges här tillkommer 1-2 valbara texter i samband med kursens didaktiska moment samt ytterligare 1 skönlitterär titel.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.