Schoolage Educare 2, Children, group processes and learning, 15 credits

Fritidspedagogik 2, Barn, gruppen, grupprocesser och lärande, 15 hp

971G06

The course is disused.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Timetable module Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 2 (Spring 2015) 4 Swedish Norrköping

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Tema; Identiteter, grupprocesser och kamratkulturer Corsaro, William, (2001), We are friends right? Inside kids’ culture. Washington DC: Joseph, Henry Press. Ihrskog, Maud, (2011), “Fritidshemmet som utgångspunkt för identitetsprovning” i Fritidspedagogik- fritidshemmets teorier och praktiker (red) Klerfelt, A. & Haglund, B. Liber: Malmö. Ihrskog, Maud, (2011), Kamratskapandets betydelse för lärande. (artikeln förmedlas via It’s learning) Schjellerup Nielsen, Helle (2006), Gemenskaper och utanförskap – om marginalisering i skolans värld. Stockholm; Liber. Vedeler, Liv. (2009), Social kompetens i barngrupper, Gleerups, Malmö, 2009 Litteratur som stöd till intervjustudie Ahrne, Göran., Svensson, Peter (2011) Handbok i kvalitativa metoder Liber: Malmö Elvstrand, Helene. (2009) Delaktighet i skolans vardagsarbete, Linköpings universitet. Kap 3 metod Tema Lärande (Matematik och Läs- och skriv) Bergius och Emanuelsson (2008). Hur många prickar har en gepard? Göteborg: NCM Samuelsson, J. (2006). Lärarstudenters emotioner för skolmatematik. Journal of Research in Teacher Education, 2, 85-103. ( artikeln förmedlas via It´s learning) Samuelsson, J. (2007). Matematik i grundskolan. I A. Engström, M. Engvall, & J. Samuelsson (red). Att leda den tidiga matematikundervisningen (17-42). Linköping: Skapande vetande nr 51. (artikeln förmedlas via It´s learning) Svensson, Ann-Katrin (2009). Barnet, språket och miljön. Lund: Studentlitteratur. Tema Kommunikation, Samspel, lek och lärande Corsaro, William, (2001), We are friends right? Inside kids’ culture. Washington DC: Joseph, Henry Press. Evaldsson, Ann-Carita, (2002). Sociala och språkliga gränsdragningar bland elever i en mångkulturell skola, Pedagogisk forskning i Sverige,1, 1-16. Kane, Eva. (2011). ”Den livsviktiga leken” I Fritidshemmet (red) Pihlgren, Ann. S. Lund: Studentlitteratur Lester, Stuart. (2011). ”Pedagogik, lek och rum” I Fritidshemmet (red) Pihlgren, Ann. S. Lund: Studentlitteratur.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.