Schoolage Educare 3, Children, Sustainable Development and Outdoor Education, 7.5 credits

Fritidspedagogik 3, Barn, hållbar utveckling och utomhuspedagogik, 7.5 hp

971G08

The course is disused.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 3 (Autumn 2015) Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Ahrne G & Svensson P (red) (2011) Handbok i kvalitativa metoder. Stockholm: Liber Brügge, B. m.fl (2011, 4.e upplagan) Friluftlivets pedagogik. För kunskap, känsla och livskvalitet. Stockholm: Liber Björneloo, I (2011, 2.a upplagan) Hållbar utveckling. Att undervisa utifrån helheter och sammanhang. Stockholm: Liber Dahlberg, L-O m.fl (2007) Utomhuspedagogik som kunskapskälla - Närmiljö blir lärmiljö. Pozkal Polen: Studentlitteratur Persson, C.l & Persson, T. (2011, 2:a upplagan) Hållbar utveckling - människa, miljö, samhälle. Lund: Studentlitteratur Skolverket (2004) Lärande om hållbar utveckling. Tillgänglig på: http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.97791!Menu/article/attachment/larande_om_hallbar_utveckling_temaskrift.pdf Skolverket (2004) Hållbar utveckling i praktiken. Tillgänglig på: http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.97790!Menu/article/attachment/hallbar_utveckling_i_praktiken.pdf Stolpe, K. (2011) Att uppmärksamma det väsentliga – Lärares ämnesdidaktiska förmågor ur ett interaktionskognitivt perspektiv. Linköpings Universitet. Doktorsavhandling

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.