Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Visual Arts, 15 credits
Bild 1, 15 hp
971G10
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 3 (Autumn 2017) | 201744-201803 | Swedish | Norrköping, Norrköping | E |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Obligatorisk kurslitteratur
Doverborg, Elisabet& Pramling Samuelsson, Ingrid (2012) Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse. Liber förlag.
Fast, Carina (2008) Literacy i familj, förskola och skola Studentlitteratur
Frid, Johan (2005) Intro Bild- skapa kommunicera förstå. Malmö: Didacta
Frid, Johan (2008) Intro Skapa- Bild, färg och form. Didacta
Lindstrand, Fredrik& Selander, Staffan (2009) Estetiska lärprocesser kap 1,kap 9 Studentlitteratur
Lindström,Gunnar & Pennlert Lars Åke ( ) Undervisning i teori och praktik- en introduktion i didaktik Fundo förlag
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (Lgr 11). Stockholm: Skolverket.
Wallin, Karin (1999). Reggio Emilia och de hundra språken. Liber, eller
Wallin, Karin (1998). Om ögat fick makt: mer om de hundra språken och den skapande pedagogiken i Reggio Emilia. Liber.
Wehner-Godée, Christina (2013). Lyssnandets och seendets villkor. Liber AB
Änggård, Eva (2006). Barn skapar bilder i förskolan Studentlitteratur
Änggård, Eva (2004). Bildskapande- en del av förskolebarns kamratkulturer (avhandling). Kap. 1-4.
Följande publikationer ska läsas och finns att hämta/läsa beställa på skolverkets hemsida:
Kommentarmaterial till kursplanen i bild
Diskussionsunderlag till kursplanen i bild
Artiklar tillkommer.
Utöver detta ska minst en valfri bok om barns bildskapande och/eller bilddidaktik (förslagsvis ur referenslistan) läsas och diskuteras.
Referenslitteratur
Aronsson, Karin (1997). Barns världar, barns bilder. Natur och kultur
Malmström, Elisabet (2006) Estetisk pedagogik och lärande- processer i bildskapandet delaktighet och erkännande Carlssons förlag
Strömqvist, Siv(2005) Skrivboken - skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Gleerups, valda delar
Svenska skrivregler av språkrådet (2008). Liber.
Weissenrieder, Elisabeth (2008) Skapandets kraft för kunskap och utveckling. Runa förlag
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.