, 15 credits

Bild 2, 15 hp

971G13

Main field of study

No Main Field of Study

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Timetable module Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 5 (Autumn 2014) 1 Swedish

Main field of study

No Main Field of Study

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Litteratur från tidigare kurs som återanvänds behandlar ledarroll och lärarskap. *titlar med stjärna är nya. De fetade är avhandlingar Obligatorisk kurslitteratur: Frid, Johan(2002) Intro-Bild Didacta förlag Abildtrup Johansen, Bodil& Rathe, Anna Louise Möjligheternas barn i möjligheternas skola ( 1997) UR förlag Carlsson, Anders& Koppfeldt, Thomas Visuell retorik- Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (2008) Liber förlag Hjort, Madeleine Konstens betydelse- om konstarter och litteratur i skola och samhälle ( 2011) Carlssons förlag Korp, Helena Kunskapsbedömning Vad, hur varför? ( Ny utgåva 2011) Skolverket Kan laddas ned från (www.skolverket.se) Lindström, Lars Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap ( 2011) Stockholms Universitets förlag *Trageton, Arne Att skriva sig till läsning- IKT i förskoleklass och skola (2014) Liber förlag *Wehner- Godée, Christina Lyssandets och seendets villkor- pedagogisk dokumentation (2012) Stockholms universitets förlag Wiklund, Ulla (2009) När kulturen knackar på skolans dörr UR förlag Willis, Roy World Mythology- The Illustrated Guide (1993, 2006) Oxford University Press Referenslitteratur och forskning inom området konstbild och mediebild: Aronsson, Karin (1997). Barns världar, barns bilder. Natur och kultur Frid, Johan& Nilsson Karl- Johan (2008) Skapa Didacta förlag Frid, Johan ( 2011) Forma Didacta förlag *Koskimies-Hellman Anna-Maija Inre landskap i text och bild (2008) Åbo akademis förlag *Gunnarsson, Annika Synligt/ osynligt reception av det visuella (2012) Makadam förlag Löfstedt, Ulla (1999) Bildskapande verksamhet i förskolan, Jönköping. Univ.Press, Malmström, Elisabet (2006) Estetisk pedagogik och lärandeprocesser i bildskapandet delaktighet och erkännande Carlssons förlag *Nikolajeva, Maria Bilderbokens pusselbitar (2000) Studentlitteratur *Rhedin, Ulla Bilderbokens hemligheter (2004) AlfabetaAnamma *Rhedin, Ulla Bilderboken- på väg mot en teori (1993) Alfabeta förlag Strömqvist, Siv(2005) Skrivboken - skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Gleerups, valda delar Svenska skrivregler av språkrådet (2008). Liber.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.