Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
, 15 credits
Bild 2, 15 hp
971G13
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Timetable module | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2014) | 1 | Swedish |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Litteratur från tidigare kurs som återanvänds behandlar ledarroll och lärarskap.
*titlar med stjärna är nya. De fetade är avhandlingar
Obligatorisk kurslitteratur:
Frid, Johan(2002) Intro-Bild Didacta förlag
Abildtrup Johansen, Bodil& Rathe, Anna Louise Möjligheternas barn i möjligheternas skola
( 1997) UR förlag
Carlsson, Anders& Koppfeldt, Thomas Visuell retorik- Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (2008) Liber förlag
Hjort, Madeleine Konstens betydelse- om konstarter och litteratur i skola och samhälle
( 2011) Carlssons förlag
Korp, Helena Kunskapsbedömning Vad, hur varför? ( Ny utgåva 2011) Skolverket
Kan laddas ned från (www.skolverket.se)
Lindström, Lars Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
( 2011) Stockholms Universitets förlag
*Trageton, Arne Att skriva sig till läsning- IKT i förskoleklass och skola (2014) Liber förlag
*Wehner- Godée, Christina Lyssandets och seendets villkor- pedagogisk dokumentation (2012) Stockholms universitets förlag
Wiklund, Ulla (2009) När kulturen knackar på skolans dörr UR förlag
Willis, Roy World Mythology- The Illustrated Guide (1993, 2006) Oxford University Press
Referenslitteratur och forskning inom området konstbild och mediebild:
Aronsson, Karin (1997). Barns världar, barns bilder. Natur och kultur
Frid, Johan& Nilsson Karl- Johan (2008) Skapa Didacta förlag
Frid, Johan ( 2011) Forma Didacta förlag
*Koskimies-Hellman Anna-Maija Inre landskap i text och bild (2008) Åbo akademis förlag
*Gunnarsson, Annika Synligt/ osynligt reception av det visuella (2012) Makadam förlag
Löfstedt, Ulla (1999) Bildskapande verksamhet i förskolan, Jönköping. Univ.Press,
Malmström, Elisabet (2006) Estetisk pedagogik och lärandeprocesser i bildskapandet delaktighet och erkännande Carlssons förlag
*Nikolajeva, Maria Bilderbokens pusselbitar (2000) Studentlitteratur
*Rhedin, Ulla Bilderbokens hemligheter (2004) AlfabetaAnamma
*Rhedin, Ulla Bilderboken- på väg mot en teori (1993) Alfabeta förlag
Strömqvist, Siv(2005) Skrivboken - skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Gleerups, valda delar
Svenska skrivregler av språkrådet (2008). Liber.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.