Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 6, Special Education, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 6, Specialpedagogik, 7.5 hp
971G19
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 4 (Spring 2017) | 201719-201723 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Asp Onsjö, L. (2006). Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg?: en fallstudie i en kommun. Diss. Göteborg: Göteborgs Universitet, http://hdl.handle.net/2077/16941
Barnkonventionen (1989). https://unicef.se/rapporter-och-publikationer/barnkonventionen
Eriksson Gustavsson, A-L., Göransson, K. & Nilholm, C. (red.) (2011). Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan. Lund: Studentlitteratur.
Hjörne, E. & Säljö, R. (2013). Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan. Norstedt: Finland. Jakobsson, I. & Nilsson, I. (2011). Specialpedagogik och funktionshinder. Stockholm: Natur och Kultur.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet (2011). Stockholm:
Utbildningsdepartementet.
Läroplan för grundsärskolan (2011). Stockholm: Utbildningsdepartementet.
Nilholm, C. (2006). Special education, inclusion and democracy. European Journal of Special Needs Education, 21(4), 431-445
Nilholm. C. (2007). Perspektiv på specialpedagogik. Lund: Studentlitteratur.
Skollag SFS 2010:800. Lag 2014:456. www.skolverket.se
Skolverket (2014a). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram, www. skolverket.se.
Skolverket (2014b). Skolverkets allmänna råd med kommentarer. Fritidshem, www.skolverket.se.
Svenska Unescorådet (2006). Salamancadeklarationen och Salamanca +10. Stockholm: SvenskaUnescorådets skriftserie 2/2006.
Thorsten, A., Forslund Frykedal, K. & Boo, S. (2017). Att anpassa undervisning: till individ och grupp i klassrummet. Natur & Kultur Akademiska.
Willén Lundgren, B. & Karlsudd, P. (2013). Relationella avtryck och
specialpedagogiska perspektiv i fritidshemmets praktik. I J. Aspelin (red.) Relationell specialpedagogik. Kristianstad University Press 2013:02.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.