Educational Sciences 7, School Development and Evaluation, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Skolutveckling och utvärdering, 7.5 hp

971G21

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Linnéa Stenliden

Course coordinator

Linnéa Stenliden

Director of studies or equivalent

Birgitta Plymoth
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 5 (Autumn 2018) 201844-201848 Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

*Granström, Kjell. (2011) Vad är värt att utveckla i skolan vem bestämmer? I Thornberg, Robert & Thelin Katina (Red) (2011). Med ansiktet vänt mot Europa - perspektiv på skolutveckling. Lärarförbundet, Skolverket, Sveriges skolledarförbund. *Kornhall, Per. (2014). Alla i mål, Skolutveckling på evidensbaserad grund, en handbok. Natur och kultur. Stockholm. Nesta (2017). Andreas Schleicher analyses the PISA problem-solving results. Posted 5 december 2017. Hämtad den 13 september 2018, https://www.youtube.com/watch?v=IW1Matzs5B0 OECD (2018). PISA. Programme for International Student Assessment. Hämtad den 13 september 2018. http://www.oecd.org/pisa/ *Pihlgren, A. S. (2017). Fritidshemmets mål och resultat att planera och utvärdera. Johanneshov: MTM. Kap. 2, 5, 7, 10 och 11. Runesson, U. (2012). Learning Study – ämnesdidaktiskt utvecklingsarbete och forskning. Forskning om undervisning och lärande, vol 8, sid 7-17. Hämtad den 9 oktober 2018, http://www.forskul.se/ffiles/00415135/Ful8.pdf *Sandberg, B. & Faugert S. (2016). Perspektiv på utvärdering. Lund: Studentlitteratur. Kap. 1 och kap 2. Schleicher, A. (2012). Använd data för att bygga bättre skolor. Filmad Juli, 2012, Posted Feb 2013, TEDGlobal 2012.Hämtad den 9 oktober, 2018, http://www.ted.com/talks/lang/sv/andreas_schleicher_use_data_to_build_better_schools.html?source=email#.UiBFQhearMR.email Skolinspektionen (2013). Navet i skolornas utvecklingsarbete. Hämtad den 9 oktober, 2018, https://www.skolinspektionen.se/globalassets/0-si/08-om-oss/regeringsuppdrag/navet-i-skolornas-utvecklingsarbete-utdrag-arsrapporten-2012.pdf Skolinspektionen (2018). Diarienummer: 400-2016:207, Kvalitetsgranskning 2018, Undervisning i fritidshemmet inom områdena språk och kommunikation samt natur och samhälle. Hämtad den 9 oktober 2018, https://www.skolinspektionen.se/globalassets/publikationssok/granskningsrapporter/kvalitetsgranskningar/2018/fritidshem/fritidshem_rapport_2018.pdf Skolverket (2014). Forskning för klassrummet. Hämtad den 13 september. 2018, https://www.youtube.com/watch?v=UkgllCRkVUY *Skolverkets allmänna råd (SKOLFS 2012:98). Systematiskt kvalitetsarbete – för skolväsendet. Stockholm. Hämtad den 9 oktober 2018, https://www.skolverket.se/sitevision/proxy/publikationer/svid12_5dfee44715d35a5cdfa2899/55935574/wtpub/ws/skolbok/wpubext/trycksak/Blob/pdf2901.pdf?k=2901 Skolverkets allmänna råd (SKOLFS 2014:39). Allmänna råd och kommentarer, Fritidshem. Stockholm. Hämtad den 9 oktober, 2018, http://www.skolverket.se/publikationer?id=3301 *Skolverket (2015). Kvalitetsarbete i praktiken. Hämtad den 9 oktober, 2018, https://larportalen.skolverket.se/LarportalenAPI/api-v2/document/path/larportalen/material/inriktningar/3-skolansvardegrund/Grundskola/301_Delaktighet_inflytande/del_08/Material/Flik/Del_08_MomentA/Artiklar/Kvalitetsarbete%20i%20praktiken.pdf *Österberg, J. (2014). Resultatanalys i skolan. Lund: Studentlitteratur. Kap 1 – 3, 5 – 6. Tillkommer gör relevanta referenser för kursen som studenten söker självständigt.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.