Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 7, School Development and Evaluation, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Skolutveckling och utvärdering, 7.5 hp
971G21
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Ulrika BodénCourse coordinator
Ulrika BodénDirector of studies or equivalent
Mats BrusmanECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2023) | 202344-202348 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2023) | 202344-202348 | Swedish | Västervik | C |
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2023) | 202344-202348 | Swedish | Nyköping | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGDepartment
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
SRE1 | Exercises | 4.5 credits | U, G, VG |
PRO2 | Exercises | 3 credits | U, G |
OBL1 | Exercises | 0 credits | D |
Books
Carlgren, Ingrid, (2017) Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study. Första upplagan Malmö : Gleerups, [2017]
ISBN: 9789140695888
Håkansson, Jan, (2017) Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder. Andra upplagan [Lund] : Studentlitteratur, [2017]
ISBN: 9789144121130
Pihlgren, Ann S., (2017) Fritidshemmets mål och resultat : att planera och utvärdera. första upplagan Lund : Studentlitteratur, [2017]
ISBN: 9789144111179
Sandberg, Bo, Faugert, Sven, (2020) Perspektiv på utvärdering. Fjärde upplagan Lund : Studentlitteratur, [2020]
ISBN: 9789144135991
Timperley, Helen, Sjösten, Lisa, (2019) Det professionella lärandets inneboende kraft. Andra upplagan Lund : Studentlitteratur, [2019]
ISBN: 9789144133904
Articles
Lago, L. et al (2018)., Att utveckla arbetet med lek på fritidshem - Erfarenheter från ett aktionsforskningsprojekt. Venue, 7(1). Doi: 10.3384/venue.2001-788X.1872
Schildkamp, K., Data-based decision-making for school improvement: Research insights and gaps Educational Research (Educational Research, 3 July 2019, 61(3):257-273)
Websites
OECD (2018)., PISA. Programme for International Student Assessment. http://www.oecd.org/pisa/
Schleicher, A. (2012). , Använd data för att bygga bättre skolor. https://www.google.com/search?q=Anv%C3%A4nd+data+f%C3%B6r+att+bygga+b%C3%A4ttre+skolor.&rlz=1C1GCEB_enSE851SE851&oq=Anv%C3%A4nd+data+f%C3%B6r+att+bygga+b%C3%A4ttre+skolor.&aqs=chrome..69i57j33l2.338j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Skolinspektionen (2018)., Undervisning i fritidshemmet inom områdena språk och kommunikation samt natur och samhälle https://skolinspektionen.se/globalassets/02-beslut-rapporter-stat/granskningsrapporter/tkg/2018/fritidshem/fritidshem_rapport_2018.pdf
Skolverket (2015). , Kvalitetsarbete i praktiken, https://www.skolverket.se/download/18.6bfaca41169863e6a65b50e/1553965962840/pdf3381.pdf
Skolverket (2020a), Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. (Alla fem klickbara flikar). https://www.skolverket.se/skolutveckling/forskning-och-utvarderingar/forskningsbaserat-arbetssatt/forskningsbaserat-arbetssatt-nagra-nyckelbegrepp
Skolverket (2020b), , Kollegialt lärande – individutveckling eller skolutveckling. https://www.skolverket.se/skolutveckling/forskning-och-utvarderingar/forskning/kollegialt-larande---individutveckling-eller-skolutveckling
SOU 2018:19. , Forska tillsammans. Samverkan för lärande och förbättring. https://www.regeringen.se/4933fc/contentassets/1e0e6381c554497ab51eeeb13d36b1ce/sou-2018_19.pdf
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.