Schoolage Educare 4, Children, Society and Culture, 13.5 credits

Fritidspedagogik 4, Barn, kultur och samhälle, 13.5 hp

971G31

The course is disused.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 4 (Spring 2016) Swedish

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Delkurs 1 Bruhn Jensen, Klaus (2009) Medier och samhälle. En introduktion. Lund: Studentlitteratur. (s. 14-19, s 96-101) (10 sidor). Cardell, David (2008). ’Pop-sportens fält’, i Sociologisk forskning, nr 2. Cardell, David (2013). ’Tysta barn och talande robotar – om tema- och nöjesparksforskningens problem och barnstudiernas möjligheter’, i "Nu vill jag prata" (CBK) Findahl, Olle (2012). Svenskarna och Internet 2012. Läs kapitel 3 ”Barn och unga”. Laddas hem från https://www.iis.se/docs/SOI2012.pdf s. 18-24 (6 sidor) Fuehrer, Paul (2010). Om tidens värde: en sociologisk studie av senmodernitetens temporala ¨ livsvärldar. Diss. Stockholm : Stockholms universitet, 2010. Tillgänglig via: http://su.diva- portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:342854. Läs: sidorna: 52-61, 115-117 (13 sidor) Giroux, Henry A. (2000). ’Att animera de unga – barnkulturens disneyfiering’, i Persson, Magnus (red.). Populärkulturen och skolan. Lund: Studentlitteratur, s. 105-137 Jenks, Chris. (1993). Culture. London: Routledge. Tillgänglig via bibliotekets E-bokssamling: http://site.ebrary.com.lt.ltag.bibl.liu.se/lib/linkoping/docDetail.action?docID=10017708 , kapitel 8 Kehily, Mary Jane & Swann, Joan (red.) (2003). Children's cultural worlds. Chichester: Wiley. Kapitel 1 Och 7. Lee, Lena (2008). Understanding gender through Disney’s Marriages: A study of young Korean immigrant girls. Early Childhood Education Journal, 36: 11-18. Livingstone, Sonia & Leslie Haddon (2010). ’Internet och unga i Europa’, i Carlsson, Ulla (red.). Barn och unga i den digitala mediekulturen. Göteborg: Nordicom, Göteborgs universitet. http://www.nordicom.gu.se/common/publ_pdf/Barn_unga%202010.pdf , s. 69-81 Rydin, Ingegerd (2010). ’Försvinner barndomen med Internet?’, i Carlsson, Ulla (red.). Barn och unga i den digitala mediekulturen. Göteborg: Nordicom, Göteborgs universitet. http://www.nordicom.gu.se/common/publ_pdf/Barn_unga%202010.pdf SCB (2009). Barns fritid. Tillgänglig via: http://www.scb.se/Pages/PublishingCalendarViewInfo____259923.aspx?PublObjId=10664. Skollagen (2010) skrivning om Fritidshem. Tillgänglig via: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument- Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Skollag-2010800_sfs-2010-800/#K14 Sparrman, Anna (2006). Barns visuella kulturer: skolplanscher och idolbilder. Lund: Studentlitteratur Sundin, S. 2011. Den svenska mediemarknaden 2011. Nordicom. Laddas hem från: http://www.nordicom.gu.se/common/publ_pdf/346_Den_svenska_mediemarknaden_2011.pdf Läs s. 4-7 (3 sidor). Williams, Raymond. (1983). Keywords: a vocabulary of culture and society. Rev. ed. New York: Oxford University Press. (boken finns i flera upplagor, du kan läsa valfri). Läs om begreppet ”Culture” Øksnes, Maria (2008). The carnival goes on and on! Children’s perceptions of their leisure time and play in SFO, i Leisure Studies 27(2): 149-164. Övrigt: UNCRC (Konventionen om barnets rättigheter Lgr 11 Kulturpolitiska mål (Regeringen) SCB (2009). Barns fritid Medierådets siffror (se: http://www.statensmedierad.se) Barns och ungas kultur. Kulturen i siffror (se: http://www.kulturradet.se/sv/publikationer_/Barns-och-ungas-ratt-till-kultur1/ Metodlitteratur används specifikt till delkurs 2 Etik: Alver, Bente Gullveig & Øyen, Ørjar, Etik och praktik i forskarens vardag, Lund, 1998. Forsman Birgitta 2010, Forskningsetik: en introduktion. Studentlitteratur. Lund. (finns även I andra upplagor samt som elektronisk resurs via universitetets bibliotek) Metod: Ahrne, Göran., Svensson, Peter (2011) Handbok i kvalitativa metoder Liber: Malmö Bryman, Alan, Samhällsvetenskapliga metoder, Liber ekonomi 2002. Kvale, Steinar, & Brinkmann, Svend, Den kvalitativa forskningsintervjun, Lund 2009.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.