Visual Arts 2, 15 credits

Bild 2, 15 hp

971G33

The course is disused.

Main field of study

No Main Field of Study

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 5 (Autumn 2016) Swedish Norrköping E

Main field of study

No Main Field of Study

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Entry requirements

-

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation

No examination details is to be found.

Litteratur från tidigare kurs som ska återanvändas behandlar ledarroll och lärarroll. Obligatorisk kurslitteratur: Braxell, Stina, Skapande barn – att arbeta med bild i förskolan (2010) Lärarförlaget Carlsson, Anders & Koppfeldt, Thomas Visuell retorik - bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (2008) Liber förlag Korp, Helena Kunskapsbedömning - vad, hur varför? ( Ny utgåva 2011) Skolverket Kan laddas ned från (www.skolverket.se) Lindström, Lars Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap ( 2011) Stockholms Universitets förlag Lundgren Öhman, Ulla- Karin (red) Mediepedagogik på barnens villkor (2015) Lärarförlaget Vestlin, Lena (2015) Bedömning som utvecklar- möjligheter och utmaningar i ett formativt förhållningssätt Lärarförlaget Handböcker: Frid, Johan(2002) Intro -Bild Didacta förlag Frid, Johan& Nilsson Karl - Johan (2008) Skapa Didacta förlag Frid, Johan (2011) Forma Didacta förlag Referenslitteratur: Abildtrup, Johansen,Rathe Möjligheternas barn i möjligheternas skola (1997) UR förlag Trageton, Arne Att skriva sig till läsning- IKT i förskoleklass och skola (2014) Liber förlag Wehner- Godée, Christina Lyssnandets och seendets villkor- pedagogisk dokumentation (2012) Stockholms universitets förlag Wiklund, Ulla (2009) När kulturen knackar på skolans dörr UR förlag Willis, Roy World Mythology- The Illustrated Guide (1993, 2006) Oxford University Press Bildboksforskning inför bibliotekstillfället: Gunnarsson, Annika Synligt/ Osynligt reception av det visuella (2012) Makadam förlag Koskimies-Hellman Anna-Maija Inre landskap i text och bild (2008) Åbo akademis förlag Nikolajeva, Maria Bilderbokens pusselbitar (2000) Studentlitteratur Rhedin, Ulla Bilderbokens hemligheter (2004) AlfabetaAnamma Rhedin, Ulla Bilderboken- på väg mot en teori (1993) Alfabeta förlag Skrivande Strömqvist, Siv (2005) Skrivboken - skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Gleerups Svenska skrivregler av språkrådet (2008). Liber.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.