Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Visual Arts 2, 15 credits
Bild 2, 15 hp
971G33
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 5 (Autumn 2016) | Swedish | Norrköping | E |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Entry requirements
-
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Litteratur från tidigare kurs som ska återanvändas behandlar ledarroll och lärarroll.
Obligatorisk kurslitteratur:
Braxell, Stina, Skapande barn – att arbeta med bild i förskolan (2010) Lärarförlaget
Carlsson, Anders & Koppfeldt, Thomas Visuell retorik - bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (2008) Liber förlag
Korp, Helena Kunskapsbedömning - vad, hur varför? ( Ny utgåva 2011) Skolverket
Kan laddas ned från (www.skolverket.se)
Lindström, Lars Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
( 2011) Stockholms Universitets förlag
Lundgren Öhman, Ulla- Karin (red) Mediepedagogik på barnens villkor (2015) Lärarförlaget
Vestlin, Lena (2015) Bedömning som utvecklar- möjligheter och utmaningar i ett formativt förhållningssätt Lärarförlaget
Handböcker:
Frid, Johan(2002) Intro -Bild Didacta förlag
Frid, Johan& Nilsson Karl - Johan (2008) Skapa Didacta förlag
Frid, Johan (2011) Forma Didacta förlag
Referenslitteratur:
Abildtrup, Johansen,Rathe Möjligheternas barn i möjligheternas skola (1997) UR förlag
Trageton, Arne Att skriva sig till läsning- IKT i förskoleklass och skola (2014) Liber förlag
Wehner- Godée, Christina Lyssnandets och seendets villkor- pedagogisk dokumentation (2012) Stockholms universitets förlag
Wiklund, Ulla (2009) När kulturen knackar på skolans dörr UR förlag
Willis, Roy World Mythology- The Illustrated Guide (1993, 2006) Oxford University Press
Bildboksforskning inför bibliotekstillfället:
Gunnarsson, Annika Synligt/ Osynligt reception av det visuella (2012) Makadam förlag
Koskimies-Hellman Anna-Maija Inre landskap i text och bild (2008) Åbo akademis förlag
Nikolajeva, Maria Bilderbokens pusselbitar (2000) Studentlitteratur
Rhedin, Ulla Bilderbokens hemligheter (2004) AlfabetaAnamma
Rhedin, Ulla Bilderboken- på väg mot en teori (1993) Alfabeta förlag
Skrivande
Strömqvist, Siv (2005) Skrivboken - skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Gleerups
Svenska skrivregler av språkrådet (2008). Liber.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.