Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 4, Social relations and teacher leadership and tools, 7,5 ECTS Credits, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Sociala relationer - lärares ledarskap och redskap, 7,5hp, 7.5 hp
971G38
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 4 (Spring 2017) | 201714-201718 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGDepartment
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Dahlqwist Matts (2012). Lärarens ledarskap – relationer och grupprocesser. Stockholm: Liber.
Dunkels Elza. (2009). "När kan vi tala om nätmobbning?". Artikel i Locus Nr 2 2009. http://www.buv.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=15669&a=89357
Frånberg Gun-Marie & Wrethander Marie (2011). Mobbning en social konstruktion? Lund: Studentlitteratur.
Fröman Hans & Johansson Per Olof (2011). Lagarbetet och dess utveckling. I Philgren Anna (red) (2011) Fritidshemmet (s.65-92). Lund: Studentlitteratur.
Granström Kjell (2004). Ett månghövdat vidunder. Pedagogiska Magasinet nr 3 s32-37. Se http://www.lararnasnyheter.se/pedagogiska-magasinet/2004/08/30/manghovdat-vidunder
Ihrskog, Maud. (2011). Fritidshemmet som utgångspunkt för identitetsutprovning. I Klerfelt, Anna & Haglund Björn (2011). Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker (s 80-94). Stockholm: Liber.
Jacobsson Rosie (2011). Hela barnet, hela skolan. I Philgren Anna (red) (2011) Fritidshemmet (s.93-114). Lund: Studentlitteratur.
Thornberg, R. (2013). Det sociala livet i skolan. Socialpsykologi för lärare. Liber: Stockholm.
Trost Jan & Levin Irene (2010). Att förstå vardagen med ett symbolisk interaktionistiskt perspektiv. Lund: Studentlitteratur. Kapitel 1, 2 s. 44-53, 3, 4 och 6 s.174-191.
Förutom detta tillkommer valfri referenslitteratur
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.