Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Visual Arts 2, 15 credits
Bild 2, 15 hp
973A01
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseDirector of studies or equivalent
Kicke JeppssonECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 7 (Autumn 2014) | Swedish |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Examination
Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.
Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Litteratur från tidigare kurs som återanvänds:
Tillkommer
Obligatorisk kurslitteratur:
Frid, Johan (2002) Intro- Bild- skapa, kommunicera, förstå Didacta förlag
Abildtrup Johansen, Bodil& Rathe, Anna Louise Möjligheternas barn i möjligheternas skola
( 1997) UR förlag
Carlsson, Anders& Koppfeldt, Thomas Visuell retorik- Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia (2008) Liber förlag
Hjort, Madeleine Konstens betydelse- om konstarter och litteratur i skola och samhälle
( 2011) Carlssons förlag
Korp, Helena Kunskapsbedömning Vad, hur varför? ( Ny utgåva 2011) Skolverket
Kan laddas ned från (www.skolverket.se)
Lindström, Lars Pedagogisk bedömning: att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
( 2011) Stockholms Universitets förlag
Viklund , Ulla (2009) När kulturen knackar på skolans dörr UR förlag
Willis, Roy World Mythology- The Illustrated Guide (1993, 2006) Oxford University Press
Forskning inom området konstbild och mediebild:
Gislén, Ylva ( 2003) Rum för handling- kollaborativt berättande i digitala medier avhandling vid Blekinge Tekniska högskola
Tillkommer
Referenslitteratur
Aronsson, Karin (1997). Barns världar, barns bilder. Natur och kultur
Löfstedt, Ulla (1999) Bildskapande verksamhet i förskolan, Jönköping. Univ.Press,
Malmström, Elisabet (2006) Estetisk pedagogik och lärande- processer i bildskapandet delaktighet och erkännande Carlssons förlag
Strömqvist, Siv(2005) Skrivboken - skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Gleerups, valda delar
Svenska skrivregler av språkrådet (2008). Liber.
Weissenrieder, Elisabeth (2008) Skapandets kraft för kunskap och utveckling. Runa förlag
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.