Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Social Studies, 7.5 credits
Samhällskunskap, 7.5 hp
973A05
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseDirector of studies or equivalent
Björn Ivarsson LiliebladECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 7 (Autumn 2017) | 201734-201738 | Swedish | Linköping, Valla | E |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Johnsson Harrie, Anna; ”Sponsrade Läromedel i samhällskunskap” i Anna Johnsson Harrie och Hans Albin Larsson (red) Samhällsdidaktik – sju aspekter på samhällsundervisning i skola och lärarutbildning, Skrifter från Forum för Ämnesdidaktik, Linköpings universitet nr 3, hämtas på http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-81772
Jönsson, Anders & Christina Odenstad; Bedömning i SO för grundskolan, Gleerups 2014
Läromedlens roll i undervisningen – Grundskollärares val, användning och bedömning av läromedel i bild, engelska och samhällskunskap, Skolverkets rapport nr 284, 2006, s 9-33, 95-139, hämtas på www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, s 199-212 (samhällskunskap), hämtas på www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer
Nilsson, Ulf; Varg nosar och jagar, Svenskt Näringsliv 2007, hämtas på http://www.svensktnaringsliv.se/material/rapporter/varg-nosar-och-jagar_571294.html
Norén Bretzer, Ylva; Sveriges politiska system, Studentlitteratur, 2010
Odenstad, Christina; Ämnesdidaktik för SO-ämnena för grundskolan, Gleerups, 2014
Texter i kompendium
Lindwall och Rothstein, kapitel 1 ”Marknader och demokrati”, i Lindwall J. & Rothstein B. (2010) Vägar till välstånd. Sambandet mellan och demokrati och marknadsekonomi. Stockholm: SNS.
Rothstein kapitel 6 ”Den generella välfärdsstatens politiska och moraliska logik”, i Rothstein B. (2010) Vad bör staten göra? Om välfärdsstatens moraliska och politiska logik. Stockholm: SNS.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.