Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 1, Didactics, 5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 1, Allmändidaktik, 5 hp
973G01
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 1 (Autumn 2014) | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Litteratur om didaktik, läroplansteori, pedagogisk filosofi:
Charon, Joel M (2007): “The nature of perspective”, i: Symbolic interactionism. An introduction, an interpretation, an integration; N.J: Prentice Hall; (kompendium), (13 s)
Holm, Inger – Torstensson-Ed, Tullie (2011): Life history i lärarutbildningen. Linköping univ: Inst för samhälls- och välfärdsstudier (kompendium) (9 s)
Imsen, Gunn (1999): Lärarens värld. Introduktion till allmän didaktik. Lund: Studentlitteratur (bokhandeln), kap 1-4, 7, 9, 15 (230 s)
Lindberg, Leif (1994): ”Akademiska studier och akademisk undervisning – kännetecknande drag”, i: S. Franke-Wikberg, L. Lindberg, B. Lundgren, B. Mårtensson, B. Sundin, T. Sundström & S. Sörlin (red): Vetandets vägar. Lund: Studentlitteratur (kompendium) (11 s)
Lindström, Gunnar & Pennlert, Lars-Åke (2006): Undervisning i teori och praktik. En introduktion i didaktik. Umeå: Fundo förlag (bokhandeln) (70 s)
Planering och genomförande av undervisningen – för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan (2011). Skolverkets allmänna råd. Skolverket. (45 s)
www.skolverket.se/publikationer?id=2698
Stensmo, Christer (2007): Pedagogisk filosofi. Lund: Studentlitteratur (kompendium) (12 s)
SOU 2007:28: Tydliga mål och kunskapskrav i grundskolan, bilaga 6: Läroplaner och kursplaner i Sverige under 1900-talet – en sammanfattning (20 s)
http://www.regeringen.se/content/l/c6/08/14/28/97a52460.pdf (20 s)
Vägval i skolans historia. Tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria 6 (3-4) 2006 (kompendium) (16 s)
Klassiker – didaktik och pedagogisk filosofi (kompendium):
Comenius, Johan Amos (1996): Didactica Magna. Göteborg: Daidalos (12 s)
Rousseau, Jean Jacques (1985): Emile eller om uppfostran. Göteborg: Gidlunds (3 s)
Herbart, Johann Friedrich (1993): Konturer till föreläsningar i pedagogik. Stockholm: Ordmånen bokförlag (14 s)
Fröbel, Friedrich (1995): Människans fostran. Lund: Studentlitteratur (10 s)
Key, Ellen (1976): Barnets århundrade. Lund: Aldus (12 s)
Dewey, John (2008): Individ, skola och samhälle. Utbildningsfilosofiska texter. Stockholm: Natur och Kultur (11 s)
Läroplaner:
Lgr 11, kap. 1 och 2 – http://www.skolverket.se/sb/d/4166/a/23894 (16 s)
Vetenskapligt skrivande:
Hartman, Sven (2003): Skrivhandledning för examensarbeten och rapporter. Stockholm: Natur och kultur (bokhandeln)
PiUS 2006: ”Skrivråd”. Linköping: Linköpings univ. Inst för beteendevetenskap (kompendium)
Resursmaterial (UR):
Under nedanstående adresser hittar du material som på olika sätt kan vara till nytta och glädje i olika moment av kursen. Besök dem gärna.
Pedagogikens giganter: www.ur.se/produkter?q=pedagogikens+giganter
Kärlek och disciplin: www.ur.se/produkter/165925-karlek-och-disciplin-antiken
Didaktikens verktyg: www.ur.se/didaktikensverktyg
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.