Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, skolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp

973G04

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1G46 Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School 1 (Autumn 2011) Swedish Linköping, Valla C

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Styrdokument Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, Lgr 11. Stockholm: Fritzes. Böcker Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2002/2010). Respekt för läraryrket: om lärares yrkesspråk och yrkesetik. Stockholm: HLS förlag. Gruber, Sabine, Skolan gör skillnad: etnicitet och institutionell praktik. Diss. Linköping: Linköpings universitet. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-877. Martinsson Lena & Reimers, Eva (red.)(2008). Skola i normer. Malmö: Gleerup. Pierre Jon, (2007) (red.). Skolan som politisk organisation. Malmö: Gleerup. Artiklar och rapporter Colnerud, Gunnel, Fostran som pedagogisk uppgift. Pedagogiska magasinet 2010:1, http://www.lararnasnyheter.se/pedagogiska-magasinet/2010/02/26/fostran-pedagogisk-uppgift. Dahlstedt, Magnus. Skola, fostran, medborgarskapande: Utbildningspolitiska reformer från 1940-tal till millennieskiftet. Lärares yrkesetik. http://lararforbundet.se/web/shop2.nsf/webdescription/711D4E365700B648C1256EAD003BF71D/$file/pdf.pdf. Persson, Anders (2003). Människoförflyttning och tvången att gå i skola. I Makt och skola. Sandin, Bengt (2003). Skolan, barnen och samhället – i ett historiskt perspektiv. I Selander, S. (red), Kobran, nallen och majjen: tradition och förnyelse i svensk skola och skolforskning. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. Sjöberg, Mats (2003). Att fostra ett skolbarn. Den nya skolan och barndomens förändring 1950-1970. I Sandin, B. & Halldén, G. (red.), Barnets bästa: en antologi om barndomens innebörder och välfärdens organisering. Stockholm/Stehag: Symposion. Texter i urval från Skolverket

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.