Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, skolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp

973G04

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1G46 Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School 1 (Autumn 2017) Swedish

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Colnerud, Gunnel ”Den kollegiala paradoxen”, i Pedagogiska Magasinet 2002:4.* (ligger som kursdokument i Lisam) Colnerud, Gunnel, ”Tillåts läraryrket bli en profession?” i Vägval i Skolans historia. Tidskrift från föreningen för svensk undervisningshistoria, 2010 vol. 10:2.* (ligger som kursdokument i Lisam) Dahlstedt, Magnus & Olsson, Maria, Utbildning, demokrati, medborgarskap. Malmö: Gleerups, 2013. Eek-Karlsson, Lotta & Elmeroth, Elisabeth, Ett normkritiskt perspektiv, i Elmeroth, Elisabeth (red). Normkritiska perspektiv i skolans likabehandlingsarbete. Lund: Studentlitteratur, 2012. (ligger som kursdokument i Lisam) Halldén, Gunilla, ”Barnperspektiv Som Ideologiskt Eller Metodologiskt Begrepp”, Pedagogisk Forskning i Sverige, vol. 8/no. 1-2, 2003, sid. 12-23. (ligger som kursdokument i Lisam) Jarl, Maria m.fl., ”Förändringar i skolans organisation och styrning” i Skolan som politisk organisation.* (ligger som kursdokument i Lisam) Johansson, Barbro, ”Barns rättigheter och synen på barn och barndom”. Locus, 21/no. 3-4, 2009, (ligger som kursdokument i Lisam) Kasselias, Wiltgren, Layal, Etnicitet som resurs i skolan. Lund, Studentlitteratur Lärarens handbok: läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention, 9:e uppl., Studentlitteratur, Lund, 2011: Skollag, Lgr 11, och s 7-11, s 37-40, s 279-282 + De yrkesetiska principerna. Martinsson, Lena & Reimers, Eva (red.), Skola i normer, Gleerups, Malmö, 2008 kap 1, 4-6. Sandin, Bengt & Sundkvist, Maria, Barn, barndom och samhälle: svensk utbildningshistoria, Gleerups, Malmö, 2014

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.