Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Mathematics 2, 15 credits
Matematik 2, 15 hp
973G11
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Cecilia SveiderECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 4 (Spring 2016) | Swedish |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Bergholm, L. & Edqvist, M (2015) Matematik är väl universellt?” – En litteraturstudie om flerspråkiga elever i matematikklassrummet. Linköpings universitet http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A801181&dswid=-2372
Boaler, J. (2011). Elefanten i klassrummet- att hjälpa elever till ett lustfyllt lärande i matematik. Stockholm: Liber AB.
Björklund, C. & Grevholm, B. (2014). Lära och undervisa matematik: från förskoleklass till åk 6. (2. uppl.) Lund: Studentlitteratur.*
Engström, A., Engvall, M., & Samuelsson, J. (2007). Att leda den tidiga matematikundervisningen. Linköping: Linköpings universitet, Skapande Vetande 51.*
Furness, A. & Björklund Boistrup, L. (2015). Matematikens mönster. (1. uppl.) Stockholm: Liber.*
Helenius. O. (2006) Kompetenser och matematik. Nämnaren 33(3), 11-15
http://ncm.gu.se/pdf/namnaren/1115_06_3.pdf
Karlsson, N. & Kilborn, W. (2015). Problemlösning och matematisk modellering. (1. uppl.) Malmö: Gleerups Utbildning*
Kilhamn. C. & Olteanu. L. (2014). Olika sätt att lösa ekvationer. Lärportalen för matematik. Grundskolan årskurs 4-6.
https://matematiklyftet.skolverket.se/matematik/content/conn/ContentServer/uuid/dDocName:LI64RH5PRO018897?rendition=web
Kilhamn. C. (2014). Formler för omkrets av grundläggande geometriska figurer. Lärportalen för matematik. Grundskolan årskurs 4-6.
https://matematiklyftet.skolverket.se/matematik/content/conn/ContentServer/uuid/dDocName:LI64RH5PRO018913?rendition=web
Kullberg, A., Runesson, U., & Mårtensson, P. (2014). Different possibilities to learn from the
same task. PNA, 8(4), 139-150 http://www.pna.es/Numeros2/pdf/Kullberg2014PNA8(4)Different.pdf
Löwing, M. (2008). Grundläggande aritmetik. Lund: Studentlitteratur.
McIntosh, A. (2008) Förstå och använda tal- en handbok. Göteborg: Nationellt Centrum för Matematikutbildning.
Myndigheten för skolutveckling (2008). Mer än matematik: om språkliga dimensioner i matematikuppgifter. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf1891.pdf%3Fk%3D1891
Samuelsson, J. (2013). Den skickliga matematikläraren håller i taktpinnen.
Venue: http://www.liu.se/uv/lararrummet/venue/den-skickliga-matematiklararen?l=sv
Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm: http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/grundskoleutbildning/grundskola/laroplan
Skolverket (2011). Kommentarmaterial till kursplanen i matematik Stockholm: Skolverket.
Tillgänglig på http://www.skolverket.se/publikationer?id=2608
Jess, K., Skott, J. & Hansen, H.C. (2011). Matematik för lärare. My, Elever med särskilda behov. Malmö: Gleerups.*
Smith, M.S. & Stein, M.K. (2014). 5 undervisningspraktiker i matematik: för att planera och leda rika matematiska diskussioner: med handledning för fortbildning. (1. utg.) Stockholm: Natur & kultur.
Taflin, E. (2003). Problemlösning och analys av rika matematiska problem. Lic.-avh. Umeå Univ. Umeå. http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:140830/FULLTEXT01.pdf
Dessutom nationella och internationella artiklar
* texten finns på LISAM
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.