Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 3, Educational Assessment, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 3, Bedömning och betygsättning, 7.5 hp
974G03
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Biology
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject History
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Mathematics
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Social Studies
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Wood and Metal Craft
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Textile Craft
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Ur samlingsverk för LiU:s lärarstudenter:
McMillan, James (2011). Classroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction. Ur A. Woolfolk m.fl., Educational psychology and classroom assessment, (s. 405-689). Boston: Pearson.
Artiklar i kompendium:
Fredriksson, Ulf (2011). Internationella kunskapsundersökningar. I A. Hult och A. Olofsson (red.), Utvärdering och bedömning i skolan, (s. 31-48). Stockholm: Natur & Kultur.
Hofvendahl, Johan (2010). Utvecklingssamtalen – några vanligt förekommande problem. I C. Lundahl och M. Folke-Fichtelius (red.), Bedömning i och av skolan, (s. 31-46). Lund: Studentlitteratur.
Jansdotter Samuelsson, Maria (2008). Betyg i relation till genus, social bakgrund och etnicitet. I M. Jansdotter Samuelsson och K. Nordgren (red.), Betyg i teori och praktik, (s. 37-46). Malmö: Gleerups.
Jönsson, Anders (2010). Feedback. Ur A. Jönsson, Lärande bedömning, (s. 75-90). Malmö: Gleerups.
Klapp Lekholm, Alli (2010). Lärares betygsättningspraktik. I S. Eklund (red.), Bedömning för lärande – en grund för ökat kunnande, (s. 21-29). Stockholm: Stiftelsen SAF.
Korp, Helena (2003). Vad är det som ska bedömas? Ur H. Korp, Kunskapsbedömning – hur, vad och varför, (s. 85-92). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling.
Lindström, Lars (2005). Pedagogisk bedömning. I L. Lindström och V. Lindberg (red.), Pedagogisk bedömning. Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap, (s. 11-27). Stockholm: HLS Förlag.
Selghed, Bengt (2006). Lärares roll vid kunskapsbedömning. Ur B. Selghed, Betygen i skolan, (s. 96-102). Stockholm: Liber.
Artiklar från Internet:
Green, Susan; Johnson, Robert; Kim, Do-Hong & Pope, Nakia (2007). Ethics in classroom assessment practices: Issues and attitudes. Teaching and Teacher Education, 23(7), 999-1011.
Mavrommatis, Yiannis (1997). Understanding assessment in the classroom. Phases of the assessement process – the assessment episode. Assessment in Education, 4(3), 381-400.
Myndighetstexter för blivande 7-9-lärare:
Ds (2008:13). En ny betygsskala. Stockholm: Utbildningsdepartementet (s. 12-30 + 45-56).
http://www.sweden.gov.se/sb/d/10002/a/97896
Lgr (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2575
Skolverket (2008). Den individuella utvecklingsplanen med skriftliga omdömen. Allmänna råd och kommentarer. Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2114
Skolverket (2009). Att skriva skriftliga omdömen. Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2259
Skolverket (2010). Inledning. Ur Skriftliga omdömen i grundskolans individuella utvecklingsplaner – en uppföljning och utvärdering av skolornas arbete ett år efter reformen, (s. 8-13). Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2350
Skolverket (2011a). Kunskapsbedömning i skolan: Praxis, begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2660
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.