Professional Knowledge and Learning in Vocational subject, 7.5 credits

Den egna yrkeskunskapen och lärande i yrkesämne, 7.5 hp

976G01

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1YRK Programme for Vocational Teacher Education 1 (Autumn 2012) Swedish C

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course offered for

  • Programme for Vocational Teacher Education

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande
Code Name Scope Grading scale
STN1 Written exam 7.5 credits U, G, VG
Andersson, P. & Fejes, A. (2010) Kunskapers värde – validering i teori och praktik Lund: Studentlitteratur. (kapitel 3) Bohlin, H. (2009). Tyst kunskap ett mångtydigt begrepp. i: Bornemark, J. & Svenaeus, F. (red.) Vad är praktisk kunskap? Huddinge: Södertörn Studies In Practial Knowledge. Demker, M. (2001) Högskolemässighet: två sidor av samma mynt. i: Ribban på rätt nivå – sju inlägg om högskolemässighet. Stockholm: Högskoleverket. Elmholdt, C. och Winsløv, J-H. (2000) Från lärling till smed. i: Nielsen, K & Kvale, S. (2000) Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur. Höghielm, R. (2009). Yrkesutbildning mellan två kulturer. i: Hansson, T (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. Josefson, I. (2001) Teori och praktik – hur skapas ett möte mellan olika kunskapsformer. i: Ribban på rätt nivå – sju inlägg om högskolemässighet. Stockholm: Högskoleverket. Molander, B. (2009) Kunskap finns endast i form av kunniga människor. I: Hansson, T (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. Rolf, B. (2009) Teori, praktik och forskningsbaserad kunskapsteori. i: Hansson, T (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. Säljö, R. (2010) Den lärande människan – teoretiska traditioner. Liberg, C., U P Lundgren och R. Säljö (red) Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare. Stockholm: Natur och kultur. Winbladh A & Bengtsson, C. (2003) Vem väver kejsarens nya kläder? En antologi om det praktiska lärandets konst. Stockholm: Stockholms Hantverksförening. http://www.hantverksakademin.se/handledare.aspx – klicka på bilden i högerspalten). Strömquist, Siv (2010) Skrivboken. skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Malmö: Gleerups. Østerlund, C. (2000) Säljarlärlingar i rörelse. I: Nielsen, K & Kvale, S. (2000) Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.