Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Professional Knowledge and Learning in Vocational subject, 7.5 credits
Den egna yrkeskunskapen och lärande i yrkesämne, 7.5 hp
976G01
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1YRK | Programme for Vocational Teacher Education | 1 (Autumn 2012) | Swedish | C |
Main field of study
No main field of studyCourse level
First cycleCourse offered for
- Programme for Vocational Teacher Education
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
STN1 | Written exam | 7.5 credits | U, G, VG |
Course literature is preliminary.
Andersson, P. & Fejes, A. (2010) Kunskapers värde – validering i teori och praktik Lund: Studentlitteratur. (kapitel 3)
Bohlin, H. (2009). Tyst kunskap ett mångtydigt begrepp. i: Bornemark, J. & Svenaeus, F. (red.) Vad är praktisk kunskap? Huddinge: Södertörn Studies In Practial Knowledge.
Demker, M. (2001) Högskolemässighet: två sidor av samma mynt. i: Ribban på rätt nivå – sju inlägg om högskolemässighet. Stockholm: Högskoleverket.
Elmholdt, C. och Winsløv, J-H. (2000) Från lärling till smed. i: Nielsen, K & Kvale, S. (2000) Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur.
Höghielm, R. (2009). Yrkesutbildning mellan två kulturer. i: Hansson, T (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur.
Josefson, I. (2001) Teori och praktik – hur skapas ett möte mellan olika kunskapsformer. i: Ribban på rätt nivå – sju inlägg om högskolemässighet. Stockholm: Högskoleverket.
Molander, B. (2009) Kunskap finns endast i form av kunniga människor. I: Hansson, T (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur.
Rolf, B. (2009) Teori, praktik och forskningsbaserad kunskapsteori. i: Hansson, T (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur.
Säljö, R. (2010) Den lärande människan – teoretiska traditioner. Liberg, C., U P Lundgren och R. Säljö (red) Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare. Stockholm: Natur och kultur.
Winbladh A & Bengtsson, C. (2003) Vem väver kejsarens nya kläder? En antologi om det praktiska lärandets konst. Stockholm: Stockholms Hantverksförening.
http://www.hantverksakademin.se/handledare.aspx – klicka på bilden i högerspalten).
Strömquist, Siv (2010) Skrivboken. skrivprocess, skrivråd och skrivstrategier. Malmö: Gleerups.
Østerlund, C. (2000) Säljarlärlingar i rörelse. I: Nielsen, K & Kvale, S. (2000) Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.