Pedagogy for Vocational Education and Training (VET) and Learning in Vocational Subjects, part I, 15 credits

Yrkesdidaktik och lärande i yrkesämne del I, 15 hp

976G03

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1YRK Programme for Vocational Teacher Education 2 (Spring 2013) Swedish C

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Programme for Vocational Teacher Education

Examination

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Abrandt Dahlgren, M, & Carlsson, I. (2009) Lärande på vuxnas vis – vetenskap och beprövad erfarenhet. Lund: Studentlitteratur. Andersson, P. & Fejes, A. (2010) Kunskapers värde – validering i teori och praktik. Lund: Studentlitteratur. Sid 63-71 Dimenäs, J (2007) Lära till lärare. Att utveckla läraryrket – vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik. Stockholm: Liber Bronäs, Agneta & Runebou, Niclas (2010) Ämnesdidaktik en undervisningskonst. Stockholm: Nordstedts förlag. Colnerud, G. & Granström, K. (2002) Respekt för läraryrket: om lärares yrkesspråk och yrkesetik. [Ny, reviderad och uppdaterad utgåva] Stockholm: HLS. Kapitel 1-9. Englund, B. (2006) Vad har vi lärt oss om läromedel? En översikt över nyare forskning. Bilaga till Läromedlens roll i undervisningen, rapport 2006:284. Skolverket. www.skolverket.se Fejes, A. & Köpsén, S. (2012) Vocational teachers’ identity formation through boundary crossing. Journal of Education and Work. Hansson, T. (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. Kap 1,2,5,8, Lindberg, V. (2003) Learning Practices in Vocational Education. Scandinavian Journal of Educational Research. Vol 47, no 2, pp 157-179. Lindgren, S. (red) (2009) Ungdomskultur. Gleerups Lundgren, U. P., Säljö, R. & Liberg, C. (red) (2010) Lärande skola bildning, Grundbok för lärare. Stockholm: Natur & Kultur, Kapitel 5-7 (s 137-195) Nielsen, K. & Kvale, S. (red) (2000) Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur. s13-47; s 53-66; 67-87;113-123; s154-166 * Wernersson I, (2006) Genusperspektiv på pedagogik, Högskoleverket. http://www.hsv.se/publikationer/sokpublikationer Winbladh A & Bengtsson, C. (2003) Vem väver kejsarens nya kläder? En antologi om det praktiska lärandets konst. Stockholm: Stockholms Hantverksförening. S 88-115 http://www.hantverksakademin.se Därutöver artiklar som delas ut på NU-dagarna eller distribueras via Itslearning: Johansson, M. (2008) Att tänka med nålen i hand – medierande redskap i slöjdpraktik. I H. Rystedt, R. Säljö (red) Kunskap och människans redskap: teknik och lärande (s 263-276). Lund: Studentlitteratur. Mäkitalo, Å., Carlsson, C. (2004) Graverande kunskap: teknik- och kunskapsbildning inom gravyrkonsten. I Jernström & R. Säljö (red). Lärande i arbetsliv och var dag (s72-92). Jönköping: Brain Books.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.