Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Pedagogy for Vocational Education and Training (VET) and Learning in Vocational Subjects, part I, 15 credits
Yrkesdidaktik och lärande i yrkesämne del I, 15 hp
976G03
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1YRK | Programme for Vocational Teacher Education | 2 (Spring 2013) | Swedish | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Programme for Vocational Teacher Education
Examination
Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Abrandt Dahlgren, M, & Carlsson, I. (2009) Lärande på vuxnas vis – vetenskap och beprövad erfarenhet. Lund: Studentlitteratur.
Andersson, P. & Fejes, A. (2010) Kunskapers värde – validering i teori och praktik. Lund: Studentlitteratur. Sid 63-71
Dimenäs, J (2007) Lära till lärare. Att utveckla läraryrket – vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik. Stockholm: Liber
Bronäs, Agneta & Runebou, Niclas (2010) Ämnesdidaktik en undervisningskonst. Stockholm: Nordstedts förlag.
Colnerud, G. & Granström, K. (2002) Respekt för läraryrket: om lärares yrkesspråk och yrkesetik. [Ny, reviderad och uppdaterad utgåva] Stockholm: HLS. Kapitel 1-9.
Englund, B. (2006) Vad har vi lärt oss om läromedel? En översikt över nyare forskning. Bilaga till Läromedlens roll i undervisningen, rapport 2006:284. Skolverket. www.skolverket.se
Fejes, A. & Köpsén, S. (2012) Vocational teachers’ identity formation through boundary crossing. Journal of Education and Work.
Hansson, T. (2009) Didaktik för yrkeslärare. Lund: Studentlitteratur. Kap 1,2,5,8,
Lindberg, V. (2003) Learning Practices in Vocational Education. Scandinavian Journal of Educational Research. Vol 47, no 2, pp 157-179.
Lindgren, S. (red) (2009) Ungdomskultur. Gleerups
Lundgren, U. P., Säljö, R. & Liberg, C. (red) (2010) Lärande skola bildning, Grundbok för lärare. Stockholm: Natur & Kultur, Kapitel 5-7 (s 137-195)
Nielsen, K. & Kvale, S. (red) (2000) Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund: Studentlitteratur. s13-47; s 53-66; 67-87;113-123; s154-166
* Wernersson I, (2006) Genusperspektiv på pedagogik, Högskoleverket. http://www.hsv.se/publikationer/sokpublikationer
Winbladh A & Bengtsson, C. (2003) Vem väver kejsarens nya kläder? En antologi om det praktiska lärandets konst. Stockholm: Stockholms Hantverksförening. S 88-115 http://www.hantverksakademin.se
Därutöver artiklar som delas ut på NU-dagarna eller distribueras via Itslearning:
Johansson, M. (2008) Att tänka med nålen i hand – medierande redskap i slöjdpraktik. I H. Rystedt, R. Säljö (red) Kunskap och människans redskap: teknik och lärande (s 263-276). Lund: Studentlitteratur.
Mäkitalo, Å., Carlsson, C. (2004) Graverande kunskap: teknik- och kunskapsbildning inom gravyrkonsten. I Jernström & R. Säljö (red). Lärande i arbetsliv och var dag (s72-92). Jönköping: Brain Books.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.