Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Social science (91-97,5), 7.5 credits
Samhällskunskap (91-97,5 hp), 7.5 hp
9ASH71
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseExaminer
Per-Olof HanssonDirector of studies or equivalent
Lars NiklassonECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject English
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject History
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Internationell Mathematics
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Internationell Social Studies
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Mathematics
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Social Studies
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Swedish
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Gustavsson, P. (2104). Samhällskunskapsämnets kris. I Persson, A., & Johansson, R. (red). Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika
institutionella sammanhang – utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet. Institutionen för utbildningsvetenskap, Lunds universitet. (s. 65-78).
Gärdenfors, P. (2014). Hur skapar man förståelse i undervisningen? I Persson, A., & Johansson, R. (red). Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika institutionella sammanhang – utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet. Institutionen för utbildningsvetenskap, Lunds universitet. (s. 269-284).
Rothstein, B. (2011). Vad bör staten göra? Om välfärdsstatens moraliska och politiska logik. Stockholm: SNS förlag.
Sjödén, B. (2014). Vad är ett bra digitalt läromedel? I Persson, A., & Johansson, R. (red). Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika
institutionella sammanhang – utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet. Institutionen för utbildningsvetenskap, Lunds universitet. (s. 79-94).
Skolverket. (2011). Kommentarmaterial till kursplanen i Samhällskunskap. Fritzes: Stockholm.
Skolverket. (2011). Kunskapsbedömning i skolan - praxis, begrepp, problem och möjligheter. Fritzes: Stockholm.
Skolverket. (2012). Betygsskalan och betyg B och D – en handledning. Fritzes: Stockholm.
Ett av följande alternativ:
Jönsson, A. (2013). Lärande bedömning. 3 uppl. Malmö: Gleerups.
Lundahl, C. (2011). Bedömning för lärande. Stockholm: Norstedts.
Slemmen Wille, T. (2013). Bedömning för lärande i klassrummet. Malmö: Gleerups.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.