Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
The teaching and its social processes, 7.5 credits
Undervisningens sociala processer, 7.5 hp
9KPA05
Main field of study
DidacticsCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GYK | Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Upper Secondary, Full-time Studies (Full-time Studies) | 2 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | C |
L1GYK | Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Upper Secondary, Part Time Studies (Part Time Studies) | 3 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | C |
L1GRK | Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Years 7-9, Full-time Studies (Full-time Studies) | 2 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | C |
L7ULV | Foreign teacher training, ULV | 4 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | E |
Main field of study
DidacticsCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Years 7-9
- Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Upper Secondary
- Foreign teacher training, ULV
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Kurslitteratur Undervisningens sociala processer 9KPA05 HT2015
Titlar angivna med * finns att läsa online.
Ambjörnsson, F. (2004). I en klass för sig: Genus, klass och sexualitet bland gymnasietjejer. Stockholm: Ordfront. (Obs! Valbar litteratur)
Aspelin, J. & Persson, S. (2011). Om relationell pedagogik. Malmö: Gleerups.
Brottsförebyggande rådet, Brå (2009). Effekter av anti-mobbningsprogram: Vad säger forskningen?
Stockholm: Brottsförebyggande rådet. *
https://www.bra.se Gå in på BRÅs hemsida, välj fliken Publikationer, sök på Effekter av anti-mobbningsprogram, så kommer pdf-versionen upp. Ni kan också prova att googla titeln: Effekter av anti-mobbningsprogram, så får ni fram texten i pdf.
En rosa pedagogik: Jämställdhets pedagogiska utmaningar (2011) H. Lenz Taguchi, L. Bodén & K. Ohrlander (Red.) Stockholm: Liber. (Obs! Valbar litteratur)
Forslund Frykedal, K., Hammar Chiriac, E, & Hempel, A. (red.) (2013). Handbok för grupparbete – att skapa fungerande grupparbeten i undervisning. Lund: Studentlitteratur.
Friberg, B. & Hakvoort, I. (2012). Konflikthantering i professionellt lärarskap. Malmö: Gleerups.
Granström, K. (2007). Ledarskap i klassrummet. I K. Granström (red.), Forskning om lärares ledarskap i klassrummet. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. * (Ligger som pdf på Lisam)
Hugo, M. (2011). Från motstånd till framgång – att motivera när ingen motivation finns. Stockholm: Liber.
Nyström, A-S. (2012). Att synas och lära utan att synas lära: En studie om underprestation och privilegierade unga mäns identitetsförhandlingar i gymnasieskolan. Uppsala: Uppsala universitet. (Obs! Valbart alternativ) *
Szklarski, A. (2007). Om konflikter och konstruktiv konflikthantering. I K. Granström (red.), Forskning om lärares ledarskap i klassrummet. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. * (Ligger som pdf på Lisam)
Thornberg, R. (2006/2013). Det sociala livet i skolan: Socialpsykologi för lärare. Stockholm: Liber.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.