Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
The Professional Teacher in a Learning Oganization, 7.5 credits
Den professionella läraren i en lärande organisation, 7.5 hp
9KPA12
Main field of study
No main field of studyCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GYK | Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Upper Secondary | 6 (Spring 2015) | 201514-201523 | Swedish | Linköping, Valla | C |
L1GRK | Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Years 7-9 | 6 (Spring 2015) | 201514-201523 | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
No main field of studyCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Years 7-9
- Complementary Educational Programme - Secondary School Teacher Programme - Upper Secondary
Examination
Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.
Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Litteraturförteckning
Detta är en samlad förteckning över kurslitteraturen – både den obligatoriska och förslag på fördjupningslitteratur för den som vill läsa mer.
Litteraturförteckningen kan komma att kompletteras med aktuella rapporter och artiklar. Skolverket och Skolinspektionen har gett ut utvärderingar av olika ämnen, leta på deras hemsidor efter utvärderingar i ditt/dina undervisningsämne.
Obligatorisk litteratur
Därutöver artiklar som delas ut på NU-dagarna eller distribueras via Lisam:
Blossing, U. (2013) Förändringsagenter för skolutveckling: Roller och implementeringsprocess Pedagogisk forskning i Sverige 18:3 – 4, 153 - 174
Carlgren, I. (2012) The learning study as an approach for ”clinical” subject matter didactic research, International Journal for Lesson and Learning Studies, Vol. 1 No. 2, 126 – 139
Carlgren, I. Lärarna i kunskapssamhället (artikel publicerad på Lärarnas historias hemsida, okänt årtal). (13 s.) http://www.lararnashistoria.se/sites/www.lararnashistoria.se/files/artiklar/L%C3%A4rarna%20i%20kunskapssamh%C3%A4llet_0.pdf
Eklund, S. (red.) (2011) Lärare som praktiker och forskare Stockholm: Stiftelsen SAF och Lärarförbundet (79 s) http://www.forskul.se/ffiles/0040C3F0/Ful5.pdf
Giota, J. (2002) Skoleffekter på elevers motivation och utveckling Pedagogisk forskning i Sverige 7:4, s. 279 - 305
Håkansson, J. & Sundberg, D. (2012).* Utmärkt undervisning Stockholm: Natur och Kultur (306 s.)
Kommunförbundet Skåne (2013). Tio forskningsbaserade principer för lärares professionella utveckling (26 s.) http://www.kfsk.se/download/18.11165b2c13cf48416de1b2/Forskning+i+korthet+2013+nr1.pdf
Roth, W-M. & Tobin, K. (2004) Coteaching: From praxis to theory. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 10:2, 161 - 179
Scherp, H-Å. (2014).* Lärandebaserad skolutveckling Lund: Studentlitteratur (287 s.)
Skolinspektionen (2010). Framgång i undervisningen (17 s.) http://www.skolinspektionen.se/Documents/Om-oss/sammanfattning-forskningsoversikten.pdf
Skolinspektionen (2013). Navet i skolors utvecklingsarbete (17 s.) http://www.skolinspektionen.se/Documents/Om-oss/regeringsuppdrag/navet-i-skolornas-utvecklingsarbete-utdrag-arsrapporten-2012.pdf
Skolinspektionen (2013). Skolans kvalitetsarbete ger möjlighet till förändring (66 s.) http://www.skolinspektionen.se/Documents/Om-oss/regeringsuppdrag/01-slutrapport-regeringsrapporten.pdf
Skolinspektionen (2014). Undervisning på yrkesprogram (42 s.) http://www.skolinspektionen.se/Documents/Kvalitetsgranskning/yrkesprogram/05-yrkesprogram-rapport.pdf
Skolverket (2015). Kvalitetsarbete i praktiken (22 s.) http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FRecord%3Fk%3D3381
Referenslitteratur
Dessa böcker erbjuder valfri fördjupning till ovanstående litteratur.
Björndal, C. R. P., (2013) Det värderande ögat Stockholm: Liber
Folkesson, L., Lendahls Rosendahl, B., Längsjö, E. & Rönnerman K. (2004). Perspektiv på skolutveckling Lund: Studentlitteratur
Langelotz, L. (2014) Vad gör en skicklig lärare? En studie om kollegial handledning som utvecklingspraktik Doktorsavhandling, Göteborgs universitet, Gothenborg studies in educational sciences 348
Pihlgren, S. A., (2013) Det tänkande klassrummet Stockholm: Liber
Sandström, B. (2014) Praktiknära skolutveckling Malmö: Gleerups
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.