Editorial Design, 6 credits

Redaktionell design, 6 hp

TNGD38

Main field of study

Graphical Design and Communication

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Tomas Törnqvist

Director of studies or equivalent

Camilla Forsell

Education components

Preliminary scheduled hours: 40 h
Recommended self-study hours: 120 h

Available for exchange students

Yes
Course offered for Semester Period Timetable module Language Campus ECV
6KGDK Graphic Design and Communication, Bachelor's Programme 4 (Spring 2019) 1 2 Swedish Norrköping E
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Graphical Design and Communication

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Graphic Design and Communication, Bachelor's Programme

Specific information

Exchange students; The course is only available to exchange students within the area of Graphic Design and Communication.

Prerequisites

Knowledge of graphic design and media production above the most basic level and experience in practical project work in the field.

Intended learning outcomes

The aim of this course is to develop knowledge and skills in editorial design with a particular focus on  visual communication. After completing the course, students are expected to:

  • Be able to explain common terms, ambitions, processes and technologies in contemporary editorial media of importance..
  • Be able to explain ethical perspectives in editorial design,
  • Be able to assess aspects of relevance and quality in the design of editorial publications.
  • Have applied theory and knowledge in the production of editorial publications.
  • Have demonstrated skills in planning, designing and producing editorial publications

Course content

The theoretical and practical framework of the course comprises:

  • Content and editorial design

  • Visual journalism and data journalism with visualization

  • Verbovisual communication and media 

  • Layout and typography in editorial publications 

  • Storytelling, format and channels 

  • Ethics and sustainability in editorial design

  • Identity and vehicle

  • Media production

Teaching and working methods

Lectures, workshops, seminars and project work. Study visits may be included.

Examination

UPG1Hand-in Assignments4 creditsU, 3, 4, 5
TEN1Written Examination2 creditsU, 3, 4, 5

Grading: Fail/3,4,5. Final grade is calculated as a weighted average. 0.5 rounded upwards.

Grades

Four-grade scale, LiU, U, 3, 4, 5

Department

Institutionen för teknik och naturvetenskap

Director of Studies or equivalent

Camilla Forsell

Examiner

Tomas Törnqvist

Education components

Preliminary scheduled hours: 40 h
Recommended self-study hours: 120 h

Course literature

Other

  • To be decided

Code Name Scope Grading scale
UPG1 Hand-in Assignments 4 credits U, 3, 4, 5
TEN1 Written Examination 2 credits U, 3, 4, 5

Grading: Fail/3,4,5. Final grade is calculated as a weighted average. 0.5 rounded upwards.

Other

To be decided

Note: The course matrix is not fully translated to English.

I U A Modules Comment
1. ÄMNESKUNSKAPER
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen
1.2 Kunskaper i grundläggande (motsvarande G1X) teknikvetenskapliga ämnen
1.3 Fördjupade kunskaper (motsvarande G2X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.4 Väsentligt fördjupade kunskaper (motsvarande A1X), metoder och verktyg inom något/några teknik- och naturvetenskapliga ämnen
1.5 Insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete
2. INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT
2.1 Analytiskt tänkande och problemlösning
2.2 Experimenterande och undersökande arbetssätt samt kunskapsbildning
2.3 Systemtänkande
2.4 Förhållningssätt, tänkande och lärande
2.5 Etik, likabehandling och ansvarstagande
3. FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH ATT KOMMUNICERA
3.1 Arbete i grupp
3.2 Kommunikation
3.3 Kommunikation på främmande språk
4. PLANERING, UTVECKLING, REALISERING OCH DRIFT AV TEKNISKA PRODUKTER OCH SYSTEM MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling för kunskapsutveckling
4.2 Företags- och affärsmässiga villkor
4.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera utveckling av produkter och system
4.4 Att konstruera produkter och system
4.5 Att realisera produkter och system
4.6 Att ta i drift och använda produkter och system
5. PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGS- ELLER UTVECKLINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV
5.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling
5.2 Ekonomiska villkor för kunskapsutveckling
5.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.4 Att genomföra forsknings- eller utvecklingsprojekt
5.5 Att redovisa och utvärdera forsknings- eller utvecklingsprojekt

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.