Marknadsföring på den franska marknaden, 5 hp
Marketing on the French Market, 5 credits
704G12
Huvudområde
Inget huvudområdeUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
Fristående- och programkursExaminator
Miguel Gimenez RodriguezKursansvarig
Miguel Gimenez RodriguezStudierektor eller motsvarande
Olle LingeKontaktinformation
Marie Ekström Lorentzon, kursadministratör
Anna Martin, studievägledare
Miguel Gimenez Rodriguez, kursansvarig
Olle Linge, studierektor
Kursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | Obs! | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fristående kurs (Kvartsfart, Blandad undervisningstid) | VT 2024 | 202404-202417 | Franska | Ortsoberoende | INSTÄLLD |
Huvudområde
Inget huvudområdeUtbildningsnivå
GrundnivåFördjupningsnivå
G1NFörkunskapskrav
Grundläggande behörighet på grundnivå
samt
Franska 3
Undantag ges för svenska
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- i tal och skrift tillämpa grundläggande ordförråd inom fransk marknadsföringsterminologi
- analysera skillnader inom olika marknadsföringsstrategier
- kritiskt analysera exempel inom fransk reklam
Kursinnehåll
I kursen behandlas grundläggande frågor kring marknadsföring främst på konsumentmarknader och olika synsätt vid marknadsföring av varor och tjänster ur ett kulturellt perspektiv. Begrepp och problem inom marknadsföring diskuteras med en mer språkområdesspecifik prägel såväl avseende vokabulär som kulturella särdrag, främst inom delområdet marknadskommunikation och reklam.
Undervisnings- och arbetsformer
Undervisningen består av föreläsningar och seminarier. Utöver detta ska den studerande utöva självstudier.
Undervisnings- och examinationsspråk är franska.
Examination
Kursen examineras genom:
- muntlig analys, betygsskala: UV
- individuell skriftlig tentamen, betygsskala: UV
För Godkänt slutbetyg krävs Godkänt på samtliga examinerande moment. För Väl godkänt krävs dessutom Väl godkänt på samtliga ingående moment.
Detaljerad information återfinns i studieanvisningen.
Om det finns särskilda skäl, och om det med hänsyn till det obligatoriska momentets karaktär är möjligt, får examinator besluta att ersätta det obligatoriska momentet med en annan likvärdig uppgift.
Om LiU: s koordinator för studenter med funktionsnedsättning har beviljat en student rätt till anpassad examination vid salstentamen har studenten rätt till det.
Om koordinatorn har gett studenten en rekommendation om anpassad examination eller alternativ examinationsform, får examinator besluta om detta om examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.
Examinator får också besluta om anpassad examination eller alternativ examinationsform om examinator bedömer att det finns synnerliga skäl och examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.
Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.
Kursen bedrivs på ett sådant sätt att likvärdiga villkor råder med avseende på kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
Om det föreligger synnerliga skäl får rektor i särskilt beslut ange förutsättningarna för, och delegera rätten att besluta om, tillfälliga avsteg från denna kursplan.
Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
TENT | Skriftlig tentamen | 2.5 hp | U, G, VG |
MUNT | Muntlig analys av fransk reklam | 2.5 hp | U, G, VG |
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.