Marknadsföring på den spanska marknaden, 5 hp

Marketing on the Spanish Market, 5 credits

704G51

Huvudområde

Inget huvudområde

Utbildningsnivå

Grundnivå

Kurstyp

Fristående kurs

Examinator

Blanca Astrid Moreno

Kursansvarig

Blanca Astrid Moreno

Studierektor eller motsvarande

Olle Linge

Kontaktinformation

VOF = Valbar / Obligatorisk / Frivillig
Kursen ges för Termin Veckor Språk Ort/Campus VOF
Fristående kurs (Kvartsfart, Blandad undervisningstid) HT 2022 202234-202247 Svenska Ortsoberoende

Huvudområde

Inget huvudområde

Utbildningsnivå

Grundnivå

Fördjupningsnivå

G1N

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet på grundnivå
samt 
Spanska 3

Lärandemål

Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:

  • i tal och skrift tillämpa grundläggande ordförråd inom marknadsföringsterminologi
  • analysera skillnader som finns inom olika marknadsföringsstrategier
  • kritiskt analysera olika exempel inom spansk reklam

Kursinnehåll

I kursen behandlas grundläggande frågor kring marknadsföring främst på konsumentmarknader och olika synsätt vid marknadsföring av varor och tjänster ur ett kulturellt perspektiv. Begrepp och problem inom marknadsföring diskuteras med en mer språkområdesspecifik prägel såväl avseende vokabulär som kulturella särdrag främst inom delområdet marknadskommunikation och reklam.

Undervisnings- och arbetsformer

Kursen ges i distansform utan fysiska träffar.

Undervisningen består av föreläsningar och seminarier. Utöver detta ska den studerande utöva självstudier.

Undervisnings- och examinationsspråk är spanska.

Examination

Kursen examineras genom:

  • aktivt deltagande i seminarier, betygsskala: UV
  • projektarbete med muntlig presentation och opposition, betygsskala: UV

För Godkänt slutbetyg krävs Godkänt på samtliga examinerande moment. För Väl godkänt krävs dessutom Väl godkänt på samtliga ingående moment.

Detaljerad information återfinns i studieanvisningen.
 

Om det finns särskilda skäl, och om det med hänsyn till det obligatoriska momentets karaktär är möjligt, får examinator besluta att ersätta det obligatoriska momentet med en annan likvärdig uppgift. 

Om LiU: s koordinator för studenter med funktionsnedsättning har beviljat en student rätt till anpassad examination vid salstentamen har studenten rätt till det.

Om koordinatorn har gett studenten en rekommendation om anpassad examination eller alternativ examinationsform, får examinator besluta om detta om examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.

Examinator får också besluta om anpassad examination eller alternativ examinationsform om examinator bedömer att det finns synnerliga skäl och examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.

Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.

Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.

Betygsskala

Tregradig skala, U, G, VG

Övrig information

Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.

Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.

Om det föreligger synnerliga skäl får rektor i särskilt beslut ange förutsättningarna för, och delegera rätten att besluta om, tillfälliga avsteg från denna kursplan. 

Institution

Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling
Kod Benämning Omfattning Betygsskala
WORK Aktivt deltagande i seminarier 2.5 hp U, G, VG
PROJ Projektarbete med muntlig presentation och opposition 2.5 hp U, G, VG
Det finns ingen kurslitteratur tillgänglig på studieinfo för den här kursen.

Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.

Det finns inga filer att visa.