Kommunicera på tyska 3 - Marknadsföringsperspektiv, 5 hp
Communicate in German 3 - Marketing, 5 credits
715G30
Huvudområde
TyskaUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
Fristående- och programkursExaminator
Stefan MaassKursansvarig
Stefan MaassStudierektor eller motsvarande
Johan HoltströmKursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
F7YET | Civilekonomprogrammet, internationellt - Tyska | 3 (HT 2018) | 201844-201847 | Tyska | Linköping, Valla | O |
Huvudområde
TyskaUtbildningsnivå
GrundnivåFördjupningsnivå
G2XKursen ges för
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Tyska
Förkunskapskrav
Den studerande skall vara antagen till internationella civilekonomprogrammet.
Lärandemål
Efter avslutad kurs skall studenten i tal och skrift, och med sådan precision i språket så det kan förstås och accepteras av en person inom det tyska språkområdet, kunna
- använda grundläggande begrepp och modeller i beskrivning av marknadsföringsproblem
- beskriva kulturella särdrag och förutsättningar i marknadskommunikation inom språkområdet
- kommunicera resultatet av sitt lärande inom kursens områden såväl muntligt som skriftligt
Kursinnehåll
Det övergripande målet är att studenten skall utveckla grundläggande kommunikativ förmåga i tyska. Detta görs i ett sammanhang där studenten utvecklar kännedom om hur organisationer kommunicerar med marknaden inom språkområdet.
Kursen bygger vidare på innehållet i kursen Marknadsföring, 7hp, som behandlar grundläggande frågor kring marknadsföring främst på konsumentmarknader och diskuterar olika synsätt vid marknadsföring av varor och tjänster. Begrepp och problem som behandlas mer generellt under marknadsföringskursen får inom ramen för denna kurs en mer språkområdesspecifik prägel såväl avseende vokabulär som kulturella särdrag främst inom delområdet marknadskommunikation.
Undervisnings- och arbetsformer
Föreläsningar och seminarier. Utöver detta ska den studerande utöva självstudier.
Examination
Kursen examineras genom:
- Muntlig presentation 2,5 hp
- Skriftlig tentamen 2,5 hp
Detaljerad information återfinns i studiehandledningen.
Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.
Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.
Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
TENT | Skriftlig tentamen | 2.5 hp | U, G, VG |
MUNT | Muntlig presentation | 2.5 hp | U, G, VG |
Kompletterande litteratur
Övrigt
I övrigt tillhandahålles eventuella tips på litteratur eller kompendium via Lisam vid kursstart.
Ladda ner
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.