Industriell marknadsföring och Supply Chain Management, 15 hp
Industrial Marketing and Supply Chain Management, 15 credits
722A29
Huvudområde
FöretagsekonomiUtbildningsnivå
Avancerad nivåKurstyp
Fristående- och programkursExaminator
Christian KowalkowskiKursansvarig
Christian KowalkowskiStudierektor eller motsvarande
Svjetlana Pantic DragisicKursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
F7YEK | Civilekonomprogrammet (Företagsekonomi) | 7 (HT 2019) | 201934-201943 | Svenska | Linköping, Valla | V |
F7YET | Civilekonomprogrammet, internationellt - Tyska (Företagsekonomi) | 7 (HT 2019) | 201934-201943 | Svenska | Linköping, Valla | V |
F7YEF | Civilekonomprogrammet, internationellt - Franska (Företagsekonomi) | 7 (HT 2019) | 201934-201943 | Svenska | Linköping, Valla | V |
F7YES | Civilekonomprogrammet, internationellt - Spanska (Företagsekonomi) | 7 (HT 2019) | 201934-201943 | Svenska | Linköping, Valla | V |
Huvudområde
FöretagsekonomiUtbildningsnivå
Avancerad nivåFördjupningsnivå
A1XKursen ges för
- Civilekonomprogrammet
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Franska
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Spanska
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Tyska
Förkunskapskrav
För tillträde till kursen krävs, förutom grundläggande behörighet för högskolestudier, att de särskilda behörighetsreglerna (tröskelreglerna), vilka gäller till fördjupningsdelen inom Civilekonomprogrammet och Internationella civilekonomprogrammet, är uppfyllda.
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska den studerande, på ett teoretiskt initierat sätt, kunna:
- diskutera, analysera och reflektera runt aktuella teorier inom industriell marknadsföring och supply chain management
- diskutera och analysera samspelet mellan marknadsföring och logistik
- diskutera och analysera samspelet mellan strategiska beslut och operativ effektivitet
- genomföra en strategisk analys av ett företag ur ett integrerat perspektiv
- kommunicera marknadsförings- och supply chain-fokuserade analyser
Kursinnehåll
Modulerna i kursen skapar tillsammans en helhetsbild över samspelet mellan marknadsförings och supply chain management samt en utblick i aktuella och nutida teoriströmmningar. Dessa moduler kan komma att ändras beroende på hur forskningsfronten ser ut inom dessa respektive områden.
Undervisnings- och arbetsformer
Kursen är modulbaserad. Varje modul innehåller ett antal föreläsningar och/eller seminarier. Seminarierna är obligatoriska och poänggivande. Kursen innehåller också ett integrerande projekt. Utöver detta ska den studerande utöva självstudier.
Examination
Examinationen består av, förutom närvaro på obligatoriska moment, två delar:
- muntlig examination med fokus på den ingående litteraturen
- projektarbete i form av ett större arbete (i grupp) i den avslutande och integrerande modulen.
Detaljerad information återfinns i studiehandledningen.
Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.
Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.
Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
SEMI | Seminarier | 3 hp | U, G |
PROJ | Projektarbete | 5 hp | U, G, VG |
EXAM | Muntlig examination | 7 hp | U, G, VG |
Böcker
ISBN: 9789147097333
Komplett litteraturlista finns på Lisam.
Ladda ner
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.