Marknadsföring, 7 hp
Marketing, 7 credits
722G86
Huvudområde
FöretagsekonomiUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
Fristående- och programkursExaminator
Lars WitellKursansvarig
Anders Parment, Özgün ImreStudierektor eller motsvarande
Lena HögbergKursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
F7YEF | Civilekonomprogrammet, internationellt - Franska | 3 (HT 2018) | 201840-201844 | Svenska | Linköping, Valla | O |
F7YES | Civilekonomprogrammet, internationellt - Spanska | 3 (HT 2018) | 201840-201844 | Svenska | Linköping, Valla | O |
F7YET | Civilekonomprogrammet, internationellt - Tyska | 3 (HT 2018) | 201840-201844 | Svenska | Linköping, Valla | O |
Huvudområde
FöretagsekonomiUtbildningsnivå
GrundnivåFördjupningsnivå
G1XKursen ges för
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Franska
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Spanska
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Tyska
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt de särskilda förskunskaper som krävs för tillträde till internationella civilekonomprogrammet.
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- välja och motivera perspektiv, modeller och begrepp samt använda dessa för att beskriva och analysera olika marknadsföringssituationer
- göra en mindre marknadsplan för företag eller organisation baserad på en analys av ett marknadsföringsproblem
- kritiskt värdera marknadsföringens roll i samhället
- kommunicera resultatet av sitt lärande inom kursens områden såväl muntligt som skriftligt
Kursinnehåll
Kursen behandlar grundläggande frågor kring marknadsföring, främst på konsumentmarknader, och diskuterar olika synsätt vid marknadsföring av varor och tjänster. Kursen tar upp såväl konkurrensmedelssynsätt som modernare relationsperspektiv i markadsföring. Området studeras främst ur företagets perspektiv, men aspekter på marknadsföring ur ett samhälls- och konsumentperspektiv behandlas också.
Undervisnings- och arbetsformer
Föreläsningar med avsikt att presentera helheter och strukturer. Seminarier för analys och diskussion av praktikfall. Projektarbete gruppvis, vilket redovisas skriftligt och muntligt. Kursen eller delar av kursen och examinationen kan komma att ske på engelska.
Examination
Examination och uppföljning av studentens lärande sker genom deltagande i seminarier, skriftligt prov, projektarbete och reflektion över eget lärande.
Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.
Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.
Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
TEN1 | Skriftlig examination | 4 hp | U, G, VG |
PRO1 | Projektarbete och seminarier | 3 hp | U, G, VG |
Böcker
ISBN: 9789144117492
Ladda ner
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.