Marknadsföring, 7.5 hp
Marketing Management, 7.5 credits
722G83
Huvudområde
FöretagsekonomiUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
Fristående- och programkursExaminator
Hugo GuyaderKursansvarig
Hugo GuyaderStudierektor eller motsvarande
Svjetlana Pantic DragisicKontaktinformation
Åsa Carmesten
Kursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
Fristående kurs (Helfart, Dagtid) | HT 2020 | 202044-202048 | Svenska | Linköping, Valla |
Huvudområde
FöretagsekonomiUtbildningsnivå
GrundnivåFördjupningsnivå
G1NFörkunskapskrav
Grundläggande behörighet på grundnivå
samt
Matematik 3b/3c
eller
Matematik C
(Områdesbehörighet A4/4, där undantag ges för Samhällskunskap 1b alternativt Samhällskunskap A och Engelska B)
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna
- använda företagsekonomiska begrepp och modeller,
- redogöra för hur organisationers verksamhet marknadsförs,
- redogöra för hur ekonomisk verksamhet kan beskrivas och mätas,
- självständigt identifiera, strukturera, analysera och kommunicera företagsekonomiska frågeställningar som är nödvändiga för fortsatta studier och/eller arbetsuppgifter,
- demonstrera en kritisk och reflekterande attityd till ämnet.
Kursinnehåll
Kursen behandlar områden som marknadsstruktur, konkurrens, distributionsförhållanden samt köparbeteende. I kursen behandlas även marknadsundersökningar och marknadsplanering.
Undervisnings- och arbetsformer
Undervisningen bedrivs i form av föreläsningar, handledning och seminarier. Utöver detta ska den studerande utöva självstudier. Kursen eller delar av kursen och examinationen kan komma att ges på engelska.
Examination
Examination sker i form av tentamen i slutet av kursen eller i form av projektarbeten inom ramen för undervisningen eller i båda dessa former.
Om LiU:s koordinator för studenter med funktionsnedsättning har beviljat en student rätt till anpassad examination vid salstentamen har studenten rätt till det. Om koordinatorn istället har gett studenten en rekommendation om anpassad examination eller alternativ examinationsform, får examinator besluta om detta om examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.
Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.
Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.
Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
EXA3 | Examination | 4 hp | U, G, VG |
UPP4 | Uppgift | 3.5 hp | U, G |
Böcker
ISBN: 9789144139869
ISBN: 9781292354996.
Eller svensk upplaga: Kotler, Philip; Armstrong, Gary; Parment, Anders (2017) Marknadsföring: teori, strategi och praktik. 2 uppl. Harlow, England: Pearson. ISBN: 9781292211138.
Ladda ner
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.