Specialistsjuksköterska inom akutsjukvård med inriktning mot anestesisjukvård, nivå C, hp
Specialistsjuksköterska inom akutsjukvård med inriktning mot anestesisjukvård, nivå C, credits
OPAAC
Huvudområde
Inget huvudområdeUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
Fristående kursStudierektor eller motsvarande
Britt Hagert tfn 013-22 77 42Kursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
Fristående kurs (Helfart, Dagtid) | HT 2003 | 200335-200423 | Svenska | Linköping |
Huvudområde
Inget huvudområdeUtbildningsnivå
GrundnivåFörkunskapskrav
Sjuksköterskeutbildning enligt förordning före 1993; alt 1, för den som tagit examen VT88 eller därefter krävs kurs i vetenskaplig metod 5 p, B-nivå, alt 2, för den som tagit examen före VT88 krävs kurser i omvårdnad och vetenskaplig metod om 5 p vardera på B-nivå. Dessutom krävs 12 mån heltidstjänstgöring (motsv) som sjuksköterska. Om så är möjligt kan behörighetsgivande kurser enligt ovan studeras parallellt med utbildningen. Kravet är dock att dessa kurser ska vara avslutade och godkända inför tillträde till termin 2. Om Du planerar att läsa in de behörighetsgivande kurserna parallellt under termin 1, MÅSTE Du kontakta studierektor Britt Hagert, tfn. 013-22 77 42 före anmälan.Rekommenderade förkunskaper
Sjuksköterskeutbildning enligt förordning före 1993; alt 1, för den som tagit examen VT88 eller därefter krävs kurs i vetenskaplig metod 5 p, B-nivå, alt 2, för den som tagit examen före VT88 krävs kurser i omvårdnad och vetenskaplig metod om 5 p vardera på B-nivå. Dessutom krävs 12 mån heltidstjänstgöring (motsv) som sjuksköterska. Om så är möjligt kan behörighetsgivande kurser enligt ovan studeras parallellt med utbildningen. Kravet är dock att dessa kurser ska vara avslutade och godkända inför tillträde till termin 2. Om Du planerar att läsa in de behörighetsgivande kurserna parallellt under termin 1, MÅSTE Du kontakta studierektor Britt Hagert, tfn. 013-22 77 42 före anmälan.Undervisnings- och arbetsformer
Problembaserat lärande är den pedagogiska filosofi och metod som används vid Hälsouniversitetet. I undervisningen utnyttjas olika metoder såsom arbete i basgrupper, föreläsningar, litteraturstudier, artikelgranskning, seminarier och fältstudier. I problembaserat lärande betonas den studerandes utveckling av ett självständigt, livslångt lärande som är en förutsättning för ett undersökande förhållningssätt. De egna frågorna och problemformuleringarna utgör därför grunden för lärandet i problembaserat lärande. Centralt i problembaserat lärande är också att ta ansvar i lärandet, att söka och värdera kunskap, träna samarbete och att kunna möta förändringar.
Examination
Studerande som ej blivit godkänd vid ordinarie examinationstillfälle erbjuds normalt ytterligare fyra extra tillfällen enligt denna kursplan, varav ett i nära anslutning till det första examinationstillfället. Studerande som underkänts tre gånger på kursen eller del av kursen har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Betygsskala
,Kurslitteratur
Lista över resurslitteratur upprättas och finns hos kursansvarig. Obligatorisk kurslitteratur finns ej.Institution
Institutionen för medicin och hälsaDet finns inga examinationsmoment att visa.
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.