Specialistsjuksköterska inom akutsjukvård med inriktning mot anestesisjukvård, nivå C, hp

Specialistsjuksköterska inom akutsjukvård med inriktning mot anestesisjukvård, nivå C, credits

OPAAC

Kursen är nedlagd.

Huvudområde

Inget huvudområde

Utbildningsnivå

Grundnivå

Kurstyp

Fristående kurs

Studierektor eller motsvarande

Britt Hagert tfn 013-22 77 42
VOF = Valbar / Obligatorisk / Frivillig
Kursen ges för Termin Veckor Språk Ort/Campus VOF
Fristående kurs (Helfart, Dagtid) HT 2003 200335-200423 Svenska Linköping

Huvudområde

Inget huvudområde

Utbildningsnivå

Grundnivå

Förkunskapskrav

Sjuksköterskeutbildning enligt förordning före 1993; alt 1, för den som tagit examen VT88 eller därefter krävs kurs i vetenskaplig metod 5 p, B-nivå, alt 2, för den som tagit examen före VT88 krävs kurser i omvårdnad och vetenskaplig metod om 5 p vardera på B-nivå. Dessutom krävs 12 mån heltidstjänstgöring (motsv) som sjuksköterska. Om så är möjligt kan behörighetsgivande kurser enligt ovan studeras parallellt med utbildningen. Kravet är dock att dessa kurser ska vara avslutade och godkända inför tillträde till termin 2. Om Du planerar att läsa in de behörighetsgivande kurserna parallellt under termin 1, MÅSTE Du kontakta studierektor Britt Hagert, tfn. 013-22 77 42 före anmälan.

Rekommenderade förkunskaper

Sjuksköterskeutbildning enligt förordning före 1993; alt 1, för den som tagit examen VT88 eller därefter krävs kurs i vetenskaplig metod 5 p, B-nivå, alt 2, för den som tagit examen före VT88 krävs kurser i omvårdnad och vetenskaplig metod om 5 p vardera på B-nivå. Dessutom krävs 12 mån heltidstjänstgöring (motsv) som sjuksköterska. Om så är möjligt kan behörighetsgivande kurser enligt ovan studeras parallellt med utbildningen. Kravet är dock att dessa kurser ska vara avslutade och godkända inför tillträde till termin 2. Om Du planerar att läsa in de behörighetsgivande kurserna parallellt under termin 1, MÅSTE Du kontakta studierektor Britt Hagert, tfn. 013-22 77 42 före anmälan.

Undervisnings- och arbetsformer

Problembaserat lärande är den pedagogiska filosofi och metod som används  vid Hälsouniversitetet. I undervisningen utnyttjas olika metoder såsom arbete i basgrupper, föreläsningar, litteraturstudier, artikelgranskning, seminarier och fältstudier. I problembaserat lärande betonas den studerandes utveckling av ett självständigt, livslångt lärande som är en förutsättning för ett undersökande förhållningssätt. De egna frågorna och problemformuleringarna utgör därför grunden för lärandet i problembaserat lärande. Centralt i problembaserat lärande är också att ta ansvar i lärandet, att söka och värdera kunskap, träna samarbete och att kunna möta förändringar.

Examination

Studerande som  ej blivit godkänd vid ordinarie examinationstillfälle erbjuds normalt ytterligare fyra extra tillfällen enligt denna kursplan, varav ett i nära anslutning till det första examinationstillfället. Studerande som underkänts tre gånger på kursen eller del av kursen har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.

Betygsskala

,

Kurslitteratur

Lista över resurslitteratur upprättas och finns hos kursansvarig. Obligatorisk kurslitteratur finns ej.

Institution

Institutionen för medicin och hälsa

Det finns inga examinationsmoment att visa.

Det finns ingen kurslitteratur tillgänglig på studieinfo för den här kursen.

Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.

Det finns inga filer att visa.