Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Wood and Metal Craft (38-45), 7.5 credits
Trä- och metallslöjd (38.5-45 hp), 7.5 hp
93TM37
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Anders NarbrinkCourse coordinator
Anders NarbrinkDirector of studies or equivalent
Anders NarbrinkECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L17EN | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English | 5 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | |
L17MA | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Mathematics | 5 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | E |
L17SV | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish | 5 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | E |
L17TM | Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Wood and Metal Craft | 5 (Autumn 2017) | 201734-201743 | Swedish | Linköping, Valla | E |
Main field of study
No Main Field of StudyCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject English
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Mathematics
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Swedish
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School, subject Wood and Metal Craft
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Arbete i trä, del 1 & 2 (1984). Institutionen för slöjd, Linköpings universitet (gula kompendier)
Arbete i metall (1992). Institutionen för slöjd, Linköpings universitet (blå kompendium)
Borg, K & Lindström, L, red. (2008). Slöjda för livet – om pedagogisk slöjd, kap 16, Stockholm: Lärarförb förl.
Dahlgren, Lars-Owe, (1990). Undervisningen och det meningsfulla lärandet, Skapande vetande, Linköpings universitet (låneexemplar tillhandahålles)
Dimenäs, Jörgen, (red) (2007). Lära till lärare : att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik, Stockholm: Liber,
Hasselskog, Peter, (2010). Slöjdlärares förhållningssätt i undervisningen, Kap 9, Göteborgs univ (kan laddas ned)
Lindström/Lindberg, red (2008). Pedagogisk bedömning Sthm universitets förlag s.11-25 (kopior)
Patel, R. Davidsson, B. (2011). Forskningsmetodikens grunder : att planera, genomföra och rapportera en undersökning, Lund : Studentlitteratur.
Skolverket (2011) Kunskapsbedömning i skolan Sthlm Fritzes
Skolverket (2011) Kommentarmaterial till kursplanen i slöjd Sthlm Fritzes förlag
Skolverket,(2011) Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 Sthlm Fritzes förlag – finns även på skolverkets hemsida
*Gå in på www.skolverket.se och sök bland ”publikationer”. Länkar finns även på it’s learning.
Referenslitteratur
Bryman Alan (2002). Samhällsvetenskapliga metoder. Sthlm Liber
Ekman, Göran, (1983). Slöjd och lek, Skapande vetande, Linköpings univ, ISSN 0280-6525
Gustavsson, Bernt, red (2006) Kunskap i det praktiska, Lund: Studentlitteratur.
Ljungberg, G m fl, (1976). Bruksföremål då och nu, Helsingborg: ICA Bokförlag
Ljungberg, G m fl, (1975). Skåp, hyllor och skrin, Helsingborg: ICA Bokförlag
Ljungberg, G m fl (1999). Smida, driva, bocka, Västerås: ICA Bokförlag.
Scott, Ernest (1990). Stora snickarboken, Västerås: ICA Bokförlag.
Sjögren, Jan, (2009). Handen & vännen , Linköpings universitet
Stukát, Staffan, (2011). Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap, Lund: Studentlitteratur,
Skolverket(2005) Slöjd, nationella utvärderingen 2003 Sthlm Fritzes förlag
Skolverket, (2007). Slöjd - en Samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning s 38-52 (kan laddas ned*)
Slöjd, ämnesrapport till rapport 253 ( NU-03 ), Skolverket, Stockholm: Statens skolverk
Strömquist, Mårten (2004). Basic 2D Design, Kristianstad: Accent.
Strömquist, Mårten (1996). Formspel, Falköping, Liber Utbildning AB.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.