Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Technology and Science - Indoors, Outdoors, Home and Away, 12 credits
Teknik och naturvetenskap - inne, ute, borta och hemma, 12 hp
970G09
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Timetable module | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 3 (Autumn 2012) | 1 | Swedish |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Barr, A. Nettrup, A. Rosdahl, A. (2012). Naturförskola – lärande för hållbar utveckling, Lärarförbundets förlag
Björklund, C (2010). Att fånga komplexiteten i små barns lärande: En metodisk reflektion. Nordisk barnehaveforskning, 3, (s 17-26).
Dahlgren, L-O m.fl (2007) Utomhuspedagogik som kunskapskälla – närmiljö blir lärmiljö, Lund, Studentlitteratur
Fleer, M. (2000). Working Technologically: Investigations into How Young Children Design and Make During Technology Education, International Journal of Technology and Design Education, (Vol. 10) (p.43-59)
Grahn, P. m.fl (2005). Utomhuspedagogik i förskola och förskoleklass, Lärarförbundets förlag
Helldén, G. m.fl (2010). Vägar till naturvetenskapens värld, Sahara printing, Egypten, Liber
Mylesand, M. (2007). Bygg och konstruktion i förskolan, Lärarförbundets förlag
Person, C. Person, T. (2011). Hållbar utveckling – människa, miljö och samhälle, Lund: Studentlitteratur
Pramling Samuelsson, I. (2008). Naturvetenskap och miljö i förskola och förskoleklass, Lärarförbundets förlag
Regeringen, Läroplan för förskolan Lpfö98 rev 2010
Sundin, Bosse (2010). Den kupade handen, Carlssons förlag
Siu, K.W.M & Lam, M.S. (2005). Early Childhood Technology Education: A Sociocultural Perspective. Early Childhood Education Journal, 32(6), p. 353- 358
Thulin, S, (2011). Lärares tal och barns nyfikenhet: Kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan, Göteborgs universitet http://hdl.handle.net/2077/25276
Turja, L, Endepohls-Ulpe, M. & Chatoney, M. (2009). A Conceptual Framework for Developing the Curriculum and Delivery of Technology Education in Early Childhood.
International Journal of Design and Technology Education, Vol.19, (p. 353-365)
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.