Technology and Science - Indoors, Outdoors, Home and Away, 12 credits

Teknik och naturvetenskap - inne, ute, borta och hemma, 12 hp

970G09

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Timetable module Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 3 (Autumn 2012) 1 Swedish

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Barr, A. Nettrup, A. Rosdahl, A. (2012). Naturförskola – lärande för hållbar utveckling, Lärarförbundets förlag Björklund, C (2010). Att fånga komplexiteten i små barns lärande: En metodisk reflektion. Nordisk barnehaveforskning, 3, (s 17-26). Dahlgren, L-O m.fl (2007) Utomhuspedagogik som kunskapskälla – närmiljö blir lärmiljö, Lund, Studentlitteratur Fleer, M. (2000). Working Technologically: Investigations into How Young Children Design and Make During Technology Education, International Journal of Technology and Design Education, (Vol. 10) (p.43-59) Grahn, P. m.fl (2005). Utomhuspedagogik i förskola och förskoleklass, Lärarförbundets förlag Helldén, G. m.fl (2010). Vägar till naturvetenskapens värld, Sahara printing, Egypten, Liber Mylesand, M. (2007). Bygg och konstruktion i förskolan, Lärarförbundets förlag Person, C. Person, T. (2011). Hållbar utveckling – människa, miljö och samhälle, Lund: Studentlitteratur Pramling Samuelsson, I. (2008). Naturvetenskap och miljö i förskola och förskoleklass, Lärarförbundets förlag Regeringen, Läroplan för förskolan Lpfö98 rev 2010 Sundin, Bosse (2010). Den kupade handen, Carlssons förlag Siu, K.W.M & Lam, M.S. (2005). Early Childhood Technology Education: A Sociocultural Perspective. Early Childhood Education Journal, 32(6), p. 353- 358 Thulin, S, (2011). Lärares tal och barns nyfikenhet: Kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan, Göteborgs universitet http://hdl.handle.net/2077/25276 Turja, L, Endepohls-Ulpe, M. & Chatoney, M. (2009). A Conceptual Framework for Developing the Curriculum and Delivery of Technology Education in Early Childhood. International Journal of Design and Technology Education, Vol.19, (p. 353-365)

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.