Preschool Education 6, Desire to learn - aesthetic learning processes in preschool, 7.5 credits

Förskolepedagogik 6, Lust att lära, estetiska lärprocesser i förskolan, 7.5 hp

970G19

The course is disused. Replaced by 970G44.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Katarina Elfström Pettersson

Course coordinator

Katarina Elfström Pettersson

Director of studies or equivalent

Karin Stolpe
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 5 (Autumn 2018) 201834-201838 Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Angelo, E & Saether M, (2014). Barnet och musiken. En introduktion i musikpedagogik för förskollärare. Malmö: Gleerups Bendroth Karlsson, M., Häikiö Karlsson, T. (2014) Bild, konst och medier för yngre barn. Lund: Studentlitteratur Dahlbeck, P. & Westlund, K. (2015) Förskola i rörelse och förändring. Lund: Studentlitteratur Dahlberg, C. Johansson, Y. Thörn, I. Vahlersvik, M. (2015). Med teamet i temat. Lund: Studentlitteratur. Furness, K. (2017). Formulera – bild och projekt i förskolan. Stockholm: Liber Klerfelt, Anna (red.) & Qvarsell, Birgitta (red.)(2012). Kultur, estetik och barns rätt i pedagogiken. Malmö: Gleerups. (Del 2 och 3). Osnes, H. Skaug, H. N. Eid Kaarby, K.M. (2012) Kropp rörelse och hälsa i förskolan. Lund: Studentlitteratur Pramling Samuelsson, I. et al (2015). Konsten att lära barn estetik. Lund Studentlitteratur. Rasmussen, V. & Erberth, B. (2017). Undervisa i pedagogiskt drama. Lund: Studentlitteratur. Sheridan, S. & Williams, P. (2018) Undervisning i förskolan En kunskapsöversikt. Stockholm: Skolverket. (Kan laddas ned på Skolverkets hemsida) Skåreus, E. (2018). Estetiska ämnen och genus. Malmö: Gleerups. Styrdokument Läroplanerna kan laddas ned från Skolverkets hemsida Skolverket (2016). Läroplan för förskolan Lpfö 98 (Reviderad2016). Stockholm: Skolverket. Skolverket (2017). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (Reviderad 2017). Stockholm: Skolverket Referenslitteratur Referenslitteraturen används med fördel för fördjupning i de olika estetiska uttrycken samt i tematiskt och projektinriktat arbete. Bendroth Karlsson, M. (2017). Barns möte med konst. (Upplaga 1). Lund: Studentlitteratur. Berggren, E. & Söderlund, S. (2014). Bockarna Bruse i förskolan : att arbeta med projekt, ämnesintegrering och pedagogisk dokumentation. Stockholm: Lärarförlaget Carleson, T. (2013) Berätta om grodan!: handbok för tematiskt arbete kring en saga, från planering till utvärdering. Trosa: Trillevipp. Ericsson, I. (2003). Motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer – en interventionsstudie i skolår 3.(avhandling) Malmö Högskola; Holmbergs förlag. Ericsson, I. (2005). Rör dig – lär dig. Motorik och inlärning. Stockholm: Sisu idrottsböcker. Eriksson, M. (2009). Lärande i sagans värld: om temaarbete i förskola och förskoleklass. Stockholm: Lärarförbundets förlag. Forsberg-Ahlcrona, M. (2016). Kreativitet i förskolan. (1. uppl.) Lund: Studentlitteratur. Granberg, S. (2017) Projekt- och temaarbete i förskolan : tankar, tips, idéer. Lund: Studentlitteratur Heggstad, K. M. (2014). 7 vägar till drama: grundbok i dramapedagogik för förskollärare och lärare. 1. uppl. Lund: Studentlitteratur Holmberg Y. (2017). Musikskap i förskolan – musikstunder ur ett didaktiskt perspektiv. Stockholm: Liber Holmberg, Y. (2017) Spår av musikundervisning i förskolan. I B. Riddersporre & S. Persson (red.) Utbildningsvetenskap för förskolan. Stockholm: Natur och kultur Hofvander Trulsson, Y. Houmann, A. (2015). Musik och lärande i barnets värld. Lund Studentlitteratur. Kennedy, B. (2014) Glasfåglar i molnen : om temaarbete och dokumentation ur en praktikers perspektiv. Stockholm: Liber Lindstrand, F. & Selander, S. (red) (2009). Estetiska lärprocesser; upplevelser, praktiker och kunskapsformer. Lund: Studentlitteratur. Persson, A. & Wiklund, L. (2017). Hur långt är ett äppelskal?: tematiskt arbete i förskoleklass. (Andra upplagan). Stockholm: Liber. Skoglund, E. (1993) Leken och konsten. Stockholm, Berghs förlag Skoglund, E. (1998) Lusten att skapa. Stockholm, Berghs förlag Änggård, E. (2006). Barn skapar bilder i förskolan. Lund: Studentlitteratur. (Finns även som avhandling från 2004).

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.