Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 5, Social Relations and Preschool Teachers as Leaders, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 5, Sociala relationer och förskollärares ledarskap, 7.5 hp
970G20
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 6 (Spring 2017) | 201709-201713 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Corsaro, W. (1979). We’re friends, right?: Children’s use of access rituals in a nursery school.
Language in Society, (8) 315-336.
Eidevald, C. (2009). Det finns inga tjejbestämmare. Att förstå kön, position i förskolans vardagsrutiner och lek. http://jamda.ub.gu.se/bitstream/1/145/1/eidevald.pdf
Ellmin, R. (2008). Konflikthantering i skolan. Den andra baskunskapen. S. 66-73.
Enö, M. (2005). Att våga flyga. Ett deltagarorienterat projekt om samtalets potential och förskolepersonals konstruktion av det professionella
subjektet. http://dspace.mah.se/dspace/bitstream/handle/2043/6707/AttV%C3f%C2%A5gaFlyga_A4.pdf?sequence=1
Frånberg, G-M. & Wrethander, M. (2011). Mobbning en social konstruktion. Lund: Studentlitteratur.
Jonsdottir, F. (200X). Barns kamratrelationer i förskolan: samhörighet,
Löfdahl, A. (2007). Kamratkulturer i förskolan - en lek på andras villkor. Stockholm: Liber.
Skolverket (2010). Läroplan för förskolan Lpfö98. Stockholm: Skolverket.
Thornberg, R. (2006). Det sociala livet i skolan:
Szklarski, A. (2007). Om konflikter och konstruktiv konflikthantering. I Forskning om lärares arbete i klassrummet. K. Granström. Stockholm: Liber
Socialpsykologi för lärare. Stockholm: Liber.
Thornberg, R (2006) The situated nature of Preschool childrens conflict strategies http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-11768
Tullgren, C. (2003). Den välreglerade friheten. Att konstruera det lekande barnet. http://dspace.mah.se/bitstream/handle/2043/7828/valreglerade_friheten.pdf?...
Wrethander, M. (2007). Inneslutning och uteslutning. Studentlitteratur.
Utöver detta tillkommer även internationella vetenskapliga artiklar.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.