Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 4, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 4, Utbildningshistoria, förskolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp
970G27
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 1 (Autumn 2014) | Swedish |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Björk-Willén, Polly; Sabine Gruber & Tünde Puskás (red. 2013) Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Liber. Kap. 1, 2.
Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2002) Respekt för läraryrket. Stockholm: HLS förlag.
Elvstrand, Helene (2009). Delaktighet i skolans vardagsarbete. ( Linköping studies in education and psychology, 144). Linköping: Linköpings universitet.
Kap 2, Finns som Pdf fil via biblioteket.
Lauritsen, Kirsten (2011) ”Cultural Complexity and Border Markers in Norwegian Kindergartens”, Children & Society,
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1099-0860.2011.00414.x/pdf
Taguchi, Hillevi Lenz; Linnéa Bodén & Kajsa Ohrlander (2011) En rosa pedagogik – jämställdhetspolitiska utmaningar. Liber. Kap. 1, 2,3,4 och 6.
Riddarsporre, Bim & Persson, Sven (2010). Utbildningsvetenskap för förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Kap 1,2,3 och 4.
Sandin, Bengt & Sundkvist, Maria (2014) Barn, barndom och samhälle – svensk utbildningshistoria. Gleerups: Malmö
Thornberg, R. & Johansson, Eva. (2014). Värdepedagogik. Etik och demokrati i skola och förskola. Liber: Stockholm
Förutom den obligatoriska litteraturen tillkommer valfri litteratur som studenten väljer utifrån ämne för fördjupningsuppgift (hemtentamen och konferensuppgift).
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.