Preschool Education 2, Play, learning and aesthetic activities in preschool, 4.5 credits

Förskolepedagogik 2, Lek, lärande och estetisk verksamhet i förskolan, 4.5 hp

970G29

The course is disused. Replaced by 970G42.

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Anders Albinsson

Course coordinator

Anders Albinsson

Director of studies or equivalent

Birgitta Plymoth
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 2 (Spring 2019) 201909-201911 Swedish Norrköping, Norrköping C

Main field of study

Pedagogical Work

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Examination

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier
Code Name Scope Grading scale
SRE4 Exercises 3 credits U, G, VG
OBL3 Exercises 1 credits U, G
OBL2 Exercises 0.5 credits U, G
Asplund Carlsson, M., Pramling Samuelsson, I & Pramling, N. (2008) Från görande till lärande och förståelse. En studie av lärares lärande inom estetik. Nordisk barnehageforskning 1 (1) Bruce, B (2017) Lek och kommunikation, i B. Riddersporre & S. Persson (Red.), Utbildningsvetenskap för förskolan, Stockholm; Natur och Kultur. Eriksson Bergström, S. (2017). Rum, barn och pedagoger. Om möjligheter och begränsningar för lek, kreativitet och förhandling. Stockholm: Liber. Holmgren-Lind, Lotta E. Ch. (2007). Pedagogiskt drama: i skärningspunkten mellan teaterkonst och estetisk praktik. Lic.-avh. Linköping: Linköpings universitet, 2007. Knutsdotter Olofsson, B. (2017). (Red.), Larsén, M. Den fria lekens pedagogik – Teori och praktik om fantasileken. Stockholm: Liber. Lillemyr, O. F. (2013). Lek på allvar – en spännande utmaning. Stockholm: Liber. Löfdahl, A. (2004). Förskolebarns gemensamma lekar: mening och innehåll. Lund: Studentlitteratur Nilsen, M. (2017). Kap. 10. Datorplattor och de yngsta barnen i förskolan. I Pramling Samuelsson, I & Jonsson, A. Förskolans yngsta barn – perspektiv på omsorg, lärande och lek. Stockholm; Liber. Nordin-Hultman, E. (2004). Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande. (1. uppl.) Stockholm: Liber. Pramling Samuelsson, I. & Tallberg Broman, I. (2013). Barndom, lärande och ämnesdidaktik. Lund Studentlitteratur. Skolverket (2016). Läroplan för förskolan Lpfö 98. ([Ny, rev. utg.]). Stockholm: Skolverket. Skolverket (2017). Läroplan för förskoleklassen. Stockholm: Skolverket. Tellgren, B. (2004). Förskolan som mötesplats: barns strategier för tillträden och uteslutningar i lek och samtal. Licentiatavhandling Örebro Universitet, Pedagogiska institutionen. Tullgren, C. (2003). Den välreglerade friheten: att konstruera det lekande barnet. Doktorsavhandling. Malmö högskola, Lärarutbildningen. Øksnes, M. (2011). Lekens flertydighet: om barns lek i en institutionaliserad barndom. (1. uppl.) Stockholm: Liber

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.