Educational Sciences: Documentation, monitoring and evaluation in preschool practice, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna: Dokumentation, uppföljning och utvärdering i förskolans praktik, 7.5 hp

970G35

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 1 (Autumn 2016) 201605-201617 Swedish C

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Obligatorisk litteratur Alasuutari, Maarit & Kelle, Helga (2015). Documentation in Childhood. Children & Society, 29, 169–173. Eidevald, Christian (2013). Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: Hallå, hur gör man?. Stockholm: Liber. Engdahl, Ingrid & Ärlemalm-Hagsér, Eva (red.) (2015). Att bli förskollärare: mångfacetterad komplexitet. Stockholm: Liber. Lindgren, Anne-Li & Sparrman, Anna (2003). Om att bli dokumenterad: Etiska aspekter på förskolans arbete med dokumentation. Pedagogisk forskning i Sverige, 8(1-2), 58-69. Löfdahl Annica & Pérez Prieto, Héctor (2010) Den synliggjorda förskolan. I Folke-Fichtelius, Maria & Lundahl, Christian (red.) (2010). Bedömning i och av skolan: Praktik, principer, politik (s. 71-86). Lund: Studentlitteratur. Skolverket (2010). Stödja och styra: om bedömning av yngre barn. Stockholm: Skolverket. Skolverket (2011). Läroplan för förskolan, Lpfö 98. Stockholm: Fritzes förlag. Skolverket (2012). Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan. Stockholm: Fritzes förlag. Sparrman, Anna (2006). Barns visuella kulturer: Skolplanscher och idolbilder. Lund: Studentlitteratur. Sparrman, Anna & Lindgren, Anne-Li (2010). Visual Documentation as a Normalizing Practice: A new discourse of visibility in preschool, Surveillance & Society (Special issue on Surveillance, Children and Childhood), 7(3-4), 248–261. Svenning, Bente (2011). Vad berättas om mig: Barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation. Lund: Studentlitteratur. Åsén, Gunnar (red.) (2015). Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan. (1. uppl.) Stockholm: Liber.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.