Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Children's language development and communication 1, Language as form, interactive resources and mediating tools, 12 credits
Barns språkliga utveckling och kommunikation 1, Språk som form, interaktivt medel och medierande redskap, 12 hp
970G13
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FOR | Pre-school Teacher Programme | 3 (Autumn 2015) | Swedish |
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Pre-school Teacher Programme
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Björk-Willén P., Gruber S., & Puskás T. (red) (2013). Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Stockholm: Liber. Bok. Kap. 3-6.
Eidevald Christian (2009). Det finns inga tjejbestämmare: Att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek (Doktorsavhandling). Jönköping: Högskolan för lärande och kommunikation. S. 145-161: del 4, situation 4: ”Vedertagna teorier om måltid och flickors och pojkars språkutveckling”.
Gjems, Liv (2011) Barn samtalar sig till kunskap Lund: Studentlitteratur. Kap. 3 s. 59-82.
Gjems, Liv (2011).”Why explanations matter: a study of co-construction of explanations between teachers and children in everyday conversations in kindergarten”. European Early Childhood Education Research Journal, 19:4, 501-513.
Hoff, Erica (2006) “How social contexts support and shape language development”. Developmental Review 26(1): 55-88.
Riddersporre B. och Bruce B. (red) (2014) Berättande i förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Valda delar.
Skolverket (2013). Flera språk i förskolan – teori och praktik. Stockholm: Fritzes.
Wagner Å K H., Strömqvist S. och Uppstad P H. (2010). Den flerspråkiga människan. En grundbok om skriftspråkslärande. Lund: Studentlitteratur.
OBS! Utöver den obligatoriska litteratur som anges här tillkommer 1-2 valbara texter i samband med kursens didaktiska moment samt ytterligare 1-2 skönlitterära titlar.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.