Children's language development and communication 1, Language as form, interactive resources and mediating tools, 12 credits

Barns språkliga utveckling och kommunikation 1, Språk som form, interaktivt medel och medierande redskap, 12 hp

970G13

The course is disused.

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FOR Pre-school Teacher Programme 3 (Autumn 2015) Swedish

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Pre-school Teacher Programme

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Björk-Willén P., Gruber S., & Puskás T. (red) (2013). Nationell förskola med mångkulturellt uppdrag. Stockholm: Liber. Bok. Kap. 3-6. Eidevald Christian (2009). Det finns inga tjejbestämmare: Att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek (Doktorsavhandling). Jönköping: Högskolan för lärande och kommunikation. S. 145-161: del 4, situation 4: ”Vedertagna teorier om måltid och flickors och pojkars språkutveckling”. Gjems, Liv (2011) Barn samtalar sig till kunskap Lund: Studentlitteratur. Kap. 3 s. 59-82. Gjems, Liv (2011).”Why explanations matter: a study of co-construction of explanations between teachers and children in everyday conversations in kindergarten”. European Early Childhood Education Research Journal, 19:4, 501-513. Hoff, Erica (2006) “How social contexts support and shape language development”. Developmental Review 26(1): 55-88. Riddersporre B. och Bruce B. (red) (2014) Berättande i förskolan. Stockholm: Natur och Kultur. Valda delar. Skolverket (2013). Flera språk i förskolan – teori och praktik. Stockholm: Fritzes. Wagner Å K H., Strömqvist S. och Uppstad P H. (2010). Den flerspråkiga människan. En grundbok om skriftspråkslärande. Lund: Studentlitteratur. OBS! Utöver den obligatoriska litteratur som anges här tillkommer 1-2 valbara texter i samband med kursens didaktiska moment samt ytterligare 1-2 skönlitterära titlar.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.