Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 3, History of Education, Societal role and values, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 3, Utbildningshistoria, fritidshemmets och skolans samhälleliga roll och värdegrund, 7.5 hp
971G03
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 1 (Autumn 2012) | Swedish | Norrköping |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Alderson Priscilla (1999) Human rights and democracy in schools: Do they mean more than 'picking
up litter and not killing whales'? International Journal of Children's Rights 7: 185-205.
Alexandersson, Mikael (2011). Att grunda för världsmedborgare och bildning. I Lärarförbundet (red.),
lära, leva och utvecklas. Nås via Lärarförbundets hemsida.
Björk Åkesson, Eva. (2008). Tema Specialpedagogik I Pedagogiska Magasinet, 2, s.25-35. (Går att
hämta på nätet. Sök på Pedagogiska Magasinet.)
Colnerud, Gunnel & Granström, Kjell (2011) Respekt för läraryrket Stockholm :HLS förlag
Colnerud, Gunnel (2002). Den kollegiala paradoxen I Pedagogiska Magasinet, nr 4 (Går att hämta
på nätet. Sök på Pedagogiska Magasinet.)
Ekman, Joakim. & Pilo, Lina. (2012). Skolan, demokratin och de unga medborgarna: Liber.
Elvstrand, Helene. (2009.) Delaktighet i skolans vardagsarbete. ( Linköping studies in education and
psychology, 144). Linköping: Linköpings universitet. (Delar av den, finns på nätet via biblioteket)
Epstein, Shira Eve (2010). “Who are your friends?” Complexities in multicultural education. Urban
Review, 42: 39-57.
Halpern, Robert (2000). The promise of after-school programs for low-income children. Early
Childhood Research Quarterly, 15(2): 185-214.
Johanson, Eva. & Johansson, Barbro. ( 2003) Etiska möten i skolan. Stockholm: Liber
Klerfelt, Ann. & Haglund, Björn. (2011). Introduktion till fritidspedagogik – ett område med många
bottnar . I A. Klerfelt & B. Haglund (red.), Fritidspedagogik – fritidshemmets teorier och praktiker (s. 5-13). Stockholm: Liber
Pihlgren, A. & Rohlin, M. (2011). Det ”fria” barnet. . I Klerfelt & Haglund (red.), Fritidspedagogik –
fritidshemmets teorier och praktiker (s.14-41). Stockholm: Liber
Runfors. Ann (2004). ”När blir man svensk?” – om hur skilda möjligheter skapas i skolvardagens
Samspel I Kunskap för integration. Om makt i skola och utbildning i mångfaldens Sverige. SOU 2004:33. s. 29-54, Hämtas på nätet
Fritidshem – lärande i samspel med skolan. Skolverket, 2011, Hämtas på deras hemsida.
Vallberg Roth, Ann-Christine (2011). De yngre barnens läroplanshistoria: från 1800-talets mitt till idag. 2., [rev.] uppl. Lund: Studentlitteratur
Dessutom tillkommer valfri litteratur som studenten väljer utifrån ämne för fördjupningsuppgift
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.