Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Schoolage Educare 2, Children, group processes and learning, 15 credits
Fritidspedagogik 2, Barn, gruppen, grupprocesser och lärande, 15 hp
971G06
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Timetable module | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 2 (Spring 2013) | 4 | Swedish | Norrköping |
Main field of study
Pedagogical WorkCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Obligatorisk litteratur
Tema; Identiteter, grupprocesser och kamratkulturer
Corsaro, William, (2001), We are friends right? Inside kids’ culture. Washington DC: Joseph, Henry Press.
Ihrskog, Maud, (2011), “Fritidshemmet som utgångspunkt för identitetsprovning” i Fritidspedagogik- fritidshemmets teorier och praktiker (red) Klerfelt, A. & Haglund, B. Liber: Malmö.
Ihrskog, Maud, (2011), Kamratskapandets betydelse för lärande. (artikeln förmedlas via It’s learning)
Schjellerup Nielsen, Helle (2006), Gemenskaper och utanförskap – om marginalisering i skolans värld. Stockholm; Liber.
Vedeler, Liv. (2009), Social kompetens i barngrupper, Gleerups, Malmö, 2009
Litteratur som stöd till intervjustudie
Ahrne, Göran., Svensson, Peter (2011) Handbok i kvalitativa metoder Liber: Malmö
Elvstrand, Helene. (2009) Delaktighet i skolans vardagsarbete, Linköpings universitet. Kap 3 metod
Tema Lärande (Matematik och Läs- och skriv)
Bergius och Emanuelsson (2008). Hur många prickar har en gepard? Göteborg: NCM
Samuelsson, J. (2006). Lärarstudenters emotioner för skolmatematik. Journal of Research in Teacher Education, 2, 85-103. ( artikeln förmedlas via It´s learning)
Samuelsson, J. (2007). Matematik i grundskolan. I A. Engström, M. Engvall, & J. Samuelsson (red). Att leda den tidiga matematikundervisningen (17-42). Linköping: Skapande vetande nr 51. (artikeln förmedlas via It´s learning)
Svensson, Ann-Katrin (2009). Barnet, språket och miljön. Lund: Studentlitteratur.
Tema Kommunikation, Samspel, lek och lärande
Corsaro, William, (2001), We are friends right? Inside kids’ culture. Washington DC: Joseph, Henry Press.
Evaldsson, Ann-Carita, (2002). Sociala och språkliga gränsdragningar bland elever i en mångkulturell skola, Pedagogisk forskning i Sverige,1, 1-16.
Kane, Eva. (2011). ”Den livsviktiga leken” I Fritidshemmet (red) Pihlgren, Ann. S. Lund: Studentlitteratur
Lester, Stuart. (2011). ”Pedagogik, lek och rum” I Fritidshemmet (red) Pihlgren, Ann. S. Lund: Studentlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.