Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 6, Special Education, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 6, Specialpedagogik, 7.5 hp
971G19
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1FRI | Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching | 4 (Spring 2014) | Swedish |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Asp Onsjö, Lisa (2006). Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? en fallstudie i en kommun. Diss.
Göteborg: Göteborgs Universitet. Valda delar. (Kan laddas ner från biblioteket)
Guvå, Gunilla (2010) Och de tre skola bliva ett. Om elevhälsans tre spår. FoG-rapport 67.Linköpings
universitet. Valda delar. (Kan laddas ner från biblioteket)
Jakobsson, Inga-Lill & Nilsson, Inger (2011) Specialpedagogik och funktionshinder. Stockholm: Natur
och Kultur.
Karlsudd, Peter. ”Integrationsreservatet”- finns det kvar. I Klerfelt Anna & Haglund, Björn (2011)
Fritidspedagogik: fritidshemmet teorier och praktiker, s. 61-79. Stockholm: Liber. Valda kapitel.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. (2011) Stockholm:
Utbildningsdepartementet.
Läroplan för grundsärskolan. (2011) Stockholm: Utbildningsdepartementet.
Nilholm, Claes (2012) Barn och elever i svårigheter.- en pedagogisk utmaning. Lund: Studentlitteratur.
Skolverket (2008). Allmänna råd för arbetet med åtgärdsprogram. Reviderad 2009. Stockholm:
Skolverket. (kan laddas ner via skolverket.se).
Skolverket (2008). Särskilt stöd i grundskolan. En sammanställning av senare års forskning och
utvärdering. Reviderad 2011. Stockholm: Skolverket. (kan laddas ner via skolverket.se).
Svenska Unescorådet (2006). Salamancadeklarationen och Salamanca +10. Stockholm: Svenska
Unescorådets skriftserie 2/2006.
Säljö, Roger & Hjörne, Eva (2009) Att platsa i en skola för alla. Stockholm: Norstedts akademiska
förlag.
De Boer, Anke, Pijl, Sip Jan. & Minnaert, Alexander. (2012) Students’ Attitudes towards Peers with
Disabilities: A review of the literature. International Journal of Disability, Development and
Education, 59(4) 379-392.
Tillkommer:
Två internationella vetenskapliga artiklar inom det specialpedagogiska området.
Egen vald skönlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.